شناسهٔ خبر: 70642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی جابه‌جایی معابر در کمیسیون ماده پنج همدان

مریم سمایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی از بررسی موضوعات کمک به تکمیل و تعریض و جابه‌جایی معابر در کمیسیون ماده پنج همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ،" مریم سمایی" بیان کرد: سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق‌پذیری کاربریهای عمومی و اعمال ضوابط و مقررات ویژه طرح ها و هم زمان رسیدگی به مسائل شهروندان از اولویت های این اداره کل است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج ضمن برگزاری جلسه برحفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری درتوزیع خدمات تاکید می نماید و اولویت را بر رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت های کنونی شهر می دهد.

وی عنوان داشت: در این جلسه بیش از هشت موضوع مطرح گردید که تعدای از آنها در جهت کمک به تکمیل و تعریض و جابجایی معابر جهت تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی قرارداشت که اصلاح معبر ۱۲ متری در محله خضر ازجمله این موارد بوده است .

وی یادآورشد: تعدادی دیگر از این پرونده ها، تغییر در سطح اشغال و تراکم با توجه به موقعیت خاص املاک و با عنایت به تعریض های اعمال شده درآنها  ویا تجمیع چند پلاک بوده که با توجه به مسائل شهر و شهروندان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

سمایی یادآورشد: در این جلسه بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان واولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان و حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید شد.