شناسهٔ خبر: 70645 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره توسعه ملی به بافت های فرسوده کشور

پژمان ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره توسعه ملی به توسعه بافت های فرسوده در شهرهای مختلف کشور اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان, سیدمحمد پژمان در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری این استان با اعلام این خبر گفت: ۲۷۰۰ محله در شهرهای مختلف شناسایی شده که هر سال درصدی از این محله ها در دستور کار برای توسعه قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نامناسب بودن وضعیت مسکن را از مهم ترین مشکلات بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان و تصریح کرد: تسهیلات کم بهره احداث مسکن، پرداخت ودیعه برای پرداخت اجاره بها در طول دوران ساخت، تخفیف در هزینه پروانه ساختمان و هزینه های نظام مهندسی از جمله خدمات و مشوق های ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از نقاط مختلف شهر کرمان، تراکم پایین جمعیت در مقابل عرصه ۱۳ هزار هکتاری شهر و مشکلات ناشی از این مساله گفت: برای رفع این معضل، شرکت بازآفرینی شهری ایران هزینه انتخاب مشاور برای مطالعه حدود، حریم و طرح های جامع و تفصیلی را در بافت های ناکارآمد شهری کرمان را پرداخت می کند.

سیدمحمد پژمان ابراز امیدواری کرد با واگذاری اختیارات شرکت بازآفرینی شهری به هیات اجرایی استان، روند اجرای پروژه ها در محلات هدف بازآفرینی تسریع شود.