شناسهٔ خبر: 70669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ادامه احداث پروژه بزرگراه جیرفت-سه راهی بم

راهسازی معاون ساخت و توسعه راه های راه وشهر سازی جنوب کرمان ازادامه احداث پروژه بزرگ راه جیرفت – سه راهی بم در محدوده پل شور تا تونل فروردین خبر داد.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان, عباس ثمره گفت: محور کوهستانی جیرفت–سه راهی بم به طول ۸۳ کیلومتر می باشد که ۴۸ کیلومتر آن درحوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان قرار دارد.تا کنون ۲۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، و ۲۳ کیلومتر آن نیز در دست اجرا می باشد.جهت تکمیل کامل این محور مبلغ ۱۱۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

معاون ساخت و توسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی جنوب کرمان ازادامه احداث این محور خبر داد و گفت: ۵ کیلو متر ازمحورجیرفت – سه راهی بم در حال اجرا می باشد. تاکنون ۳کیلومترآن تکمیل و همچنین ازعملیات احداث ابنیه فنی و خاکریزی آن ۲ کیلومترباقی مانده که در حال ساخت می باشد و برای ساخت این قطعه اعتباری به مبلغ ۴۰میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی از آغاز عملیات نصب حفاظ بتنی جدا کننده (نیوجرسی) در این محور خبرداد و افزود:در مرحله اول به طول ۸۰۰مترازمحدوده پل شور تاتونل فروردین نیوجرسی نصب شده، و قرار دادساخت نیوجرسی این محور به مبلغ ۶۸میلیارد ریال جهت ایمن سازی منعقد و در حال اجرا می باشد.

وی همچنین گفت: از کیلو متر۱۲ تا کیلو متر ۱۸و کیلومتر ۲۲ تا ۲۶ که پیمانکار آن توان اجرایی نداشت مجددا موردپیگیری قرار گرفته و در تلاش هستیم  که هر چه سریعتر عملیات اجرایی این قسمت را نیز شروع نماییم.

ثمره گفت : آسفالت یک لایه از این بزرگراه از کیلومتر ۴۱ تا کیلومتر ۴۷ اجرا شده و برای لایه دوم در حال برآوردواخذمجوز جهت برگزاری مناقصه می باشیم که به محض اجرا این قسمت زیر بار ترافیک قرار خواهدگرفت.

 وی اظهار داشت :مطالعات و طراحی تونل اسفند که انتهای حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد در دست اقدام می باشد. به محض تکمیل طراحی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.