شناسهٔ خبر: 7070 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

یزدانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تجهیز ۸هزار کیلومتر شبکه ریلی به سیستم کنترل هوشمند قطار/ خط‌آهن تهران-بندرعباس تا پایان امسال به ATC مجهز می‌شود/ تکمیل تراک‌بندی راه‌آهن تهران-مشهد تا ۳ ماه آینده

ايستگاه راه‌آهن مشهد مسافر مدیرکل ارتباطات و علائم الکتریکی شرکت راه‌آهن از تکمیل سیستم تراک‌بندی راه‌آهن تهران ـ مشهد تا ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۸ هزار کیلومتر از شبکه ریلی کشور تا اواسط سال ۹۵ به سیستم کنترل هوشمند قطار تجهیز می‌شود.

مازیار یزدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پیشرفت ۹۲ درصدی سیستم تراک‌بندی محور ریلی تهران ـ مشهد خبر داد و گفت: این سیستم در حال حاضر در محور ریلی گرمسار تا شهرستان نقاب در حال تست و بهره‌برداری است و طی ۳ ماه آینده سیستم تراک‌بندی تهران ـ مشهد به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از سیستم تراک‌بندی راه‌آهن تهران ـ مشهد، ظرفیت سیر در این مسیر به طور میانگین دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و علائم الکتریکی شرکت راه‌آهن در بخش دیگری از اظهاراتش از نصب سیستم کنترل هوشمند قطار (ATC) در شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: این سیستم در مسیرهایی که دارای سیستم سیگنالینگ هستند قابل نصب است که  ۸ هزار کیلومتر از شبکه ریلی یعنی ۸۰ درصد محورهای ریلی کشور را شامل می‌شود که تا اواسط سال ۹۵ کار نصب سیستم کنترل هوشمند قطار به پایان می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و علائم الکتریکی راه‌آهن ادامه داد: سیستم ATC مسیر ریلی تهران ـ بندرعباس و تهران ـ اهواز در حال نصب است که سیستم محور تهران ـ بندرعباس تا پایان امسال بهره‌داری می‌شود، همچنین بخش اعظمی از محور تهران ـ اهواز تا پایان امسال به این سیستم تجهیز می‌شود./

برچسب‌ها:

نظر شما