شناسهٔ خبر: 70721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دوره آموزشی جامعه ایمن و حوادث ترافیکی برگزار شد

کلاس معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از برگزاری دوره آشنایی با حوادث ترافیکی و جامعه ایمن در این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، عبدالله عبیاوی گفت: سوانح و حوادث بالاخص سوانح جاده‌ای به عنوان یکی از عوامل مهم و تهدیدکننده زندگی انسان‌ها در آمده است, شناسایی و کنترل عوامل خطر موثر در بروز حوادث می تواند به میزان بسیار زیادی از بار مرگ و میر در کشور بکاهد که بخش مهم پیشگیری از سوانح و حوادث با خود مراقبتی قابل دستیابی است که نقش مردم در این زمینه مهم است.

وی افزود: این دوره که با حضور دکتر رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزارشد در واقع در دو مرحله انجام گرفت که روز گذشته در پایانه بار اراک با حضور۵۰۰ نفرفعالان بخش حمل ونقل کالا  و انجمن صنوف شرکت‌ها و رانندگان و مرحله دوم با حضور کارکنان اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اجرایی شد.

دکتر رفیعی به بررسی پیامدها و عواقب خشونت دررانندگی پرداخت و گفت: رفتار خشونت آمیز شهروندان در حین رانندگی در سال‌های اخیر بصورت چشمگیری تقلیل یافته، اما همچنان هر از چند گاهی شاهد «رفتارهای انفجاری» و «واکنش های تکانشی» برخی رانندگان، در معابر برون شهری و درون شهری، هستیم.

وی در بخش دیگری  از سخنانش افزود: این گروه از رانندگان، اگر چه تعدادشان چندان پرشمار نیست، با پرخاشجویی‌های کلامی و حتی فیزیکی خود، نه تنها ایمنی و آرامش را از دیگران می‌ستانند، بلکه تصویری خشونت بار از خود به نمایش می‌گذارند.