شناسهٔ خبر: 70743 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

سیل به ۱۷ واحد مسکونی در خوی و سلماس آسیب‌زده است/ تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز است

ابراهیم مبارک قدم ابراهیم مبارک‌قدم با اشاره به اینکه به دنبال بارش‌های روز شنبه ۱۲ مردادماه شاهد آبگرفتگی در برخی روستاهای دو شهرستان خوی و سلماس بودیم، از آسیب‌دیدن ۱۷ واحد مسکونی شش روستا در این حادثه خبر داد.

ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص خسارت‌های سیل روز شنبه، دوازدهم مردادماه در شهرستان سلماس گفت: روز گذشته، به دلیل بارندگی در بخش غربی شهرستان‌های خوی و سلماس، شاهد آبگرفتگی در چهار روستا از توابع سلماس و دو روستا در حوزه شهرستان خوی بودیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این سیل خسارت جانی در پی نداشته است، افزود: به دنبال سیل، گل‌و‌لای به تعدادی از واحدهای مسکونی  وارد شده است و طبق ارزیابی‌های مقدماتی سیل به ۱۷ واحد مسکونی در این دو شهرستان آسیب‌هایی وارد کرده است.

وی عنوان کرد: سیل همچنین به محور خوی- قطور- رازی که به مرز رازی ختم می‌شود، خسارت‌هایی وارد کرده است که با همکاری اداره کل راهداری و  پلیس راهور  تمام مسیرهای مسدود تا پایان امروز بازگشایی شده است و مشکلی از لحاظ تردد در محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان‌های یاد شده وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان خاطرنشان کرد: تیم ارزیاب بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی به منطقه اعزام شده است.