شناسهٔ خبر: 70768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای اولین بار در کشور انجام شد

لکه‌گیری محور دامغان - معلمان با استفاده از روش نوین فلاسک آسفالت برای اولین بار در کشور

فلاکس اسفالت معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از لکه‌گیری محور دامغان - معلمان با استفاده از روش نوین لکه‌گیری با دستگاه پیشرفته فلاسک آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، محمدرضا عرب احمدی اظهار داشت: روسازی راه‌ها به‌طور دایم در معرض انواع گوناگونی از تنش‌های ناشی از عواملی مانند بار ترافیكی‌، تغییر دما و میزان رطوبت‌ و تغییر شكل لایه‌های زیرین و بستر و ... قرار دارند‌. كه این تنش‌ها منجر بـه پیـدایش نقـایص و خرابی‌های موضعی در روسازی می‌شوند.

وی افزود: به دلیل بروز خرابی‌ها و نقایص ایجاد شده، روسازی‌ها مسـتلزم تعمیر و نگهداری هستند‌ که هدف از نگهداری روسازی، اصـلاح نقـایص ایجـاد شـده توسـط خرابـی‌هـا و حفـظ روسازی از آسیب و خسارت بیش‌تر است.

عرب احمدی افزود: شایع‌ترین مشکلاتی که گریبانگیر دوام و کیفیت لکه‌گیری روکش آسفالت است، مربوط به دمای نامناسب آسفالت در زمان پخش و اجرا و همچنین عدم تراکم مناسب آن است . بر این اساس بمنظور کیفیت و کارایی مطلوب در لکه گیری ، عملیات لکه گیری محور دامغان - معلمان با استفاده از روش نوین لکه گیری با دستگاه پیشرفته فلاسک آسفالت(فلاسک شامل تجهیزات جانبی اعم از دژبر، غلطک، کاتر، جرثقیل، شعله افکن و نازل امولسیون به منظور تسریع و صرفه جویی در بحث ترمیم و احداث راه محسوب می شود و به مدت ۱۰ ساعت دمای آسفالت را حفظ می کند) و تجهیزات آن انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در پایان افزود : افزایش سرعت لکه گیری ، افزایش عمر مفید ، کاهش دورریز آسفالت در فرآیند لکه‌گیری، دسترسی به آسفالت گرم و به تبع آن افزایش کیفیت کار و بهبود عملکرد را از مزایای استفاده از این روش عنوان کرد.