شناسهٔ خبر: 70770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه و شهرسازی ۷۲ درصد از تعهدات خود را در طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) انجام داده است

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی قزوین گفت: بر خلاف ادعای طرح شده، راه و شهرسازی تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال، معادل ۷۲ درصد برای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) هزینه کرده و در این خصوص با استناد به صورتجلسه اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری قزوین، از طرفین قرارداد پیش‌تر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،  مسعود حق لطفی با اعلام این خبر اظهار داشت: کل تعهدات راه و شهرسازی از تفاهم نامه منعقده میان استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری قزوین، میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف، ۳۰ میلیارد تومان بوده که با استناد به صورتجلسه کارگروه وقف با موضوع ساماندهی امامزاده حسین(ع) مورخ هفتم مرداد ۹۸ و همچنین گزارش کارگزار پروژه، تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال، معادل ۷۲ درصد از سهم خود تملک داشته و در این خصوص از همه طرفین قرارداد پیش‌تر است.

وی در ادامه اضافه کرد: راه و شهرسازی همچنین آمادگی دارد که در صورت ارایه اسناد از سوی شهرداری، هشت قطعه زمین دیگر به آن‌ها واگذار کرده و کل تعهدات خود را به فرجام رساند.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه عنوان کرد: با توجه به تاکید معاون عمرانی استانداری قزوین مقرر شده بود که تا سال ۹۷ دستگاه های مرتبط با طرح امامزاده حسین(ع) تا میزان ۶۰ درصد از تملکات خود را عملی نمایند که در این خصوص راه و شهرسازی تا پایان ۹۷ ، بالغ بر ۶۲ درصد از تعهد خود را واگذار نمود.

دبیر ستاد بازآفرینی استان افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در اداره کل و همراهی وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران و با استناد به گزارش کارگزار پروژه در سال ۹۸ نیز تملکات خود را ۷۲ درصد رسانده ایم.

حق لطفی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی همچنان پای کار است و همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) به کار خواهد گرفت که البته این مهم، مستلزم تلاش و همراهی همه دستگاه های طرف قرارداد می باشد که در غیر اینصورت پیشرفت پروژه مطلوب نبوده و مردم و اهالی منطقه متضرر خواهند شد.