شناسهٔ خبر: 70774 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

اتمام پروژه‌های مسکن مهر با تدابیر ویژه دولت سرعت خواهد گرفت

علی نبیان علی نبیان از اختصاص اعتبارات مصوب برای تسریع در محوطه‌سازی و اتمام پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تدابیر ویژه دولت اتمام پروژه‌های مسکن مهر سرعت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان این خبر را در حاشیه نشست شورای مسکن استان کردستان که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان و استاندار، معاون عمرانی استانداری و سایر مدیران حوزه مسکن این استان برگزار شد عنوان کرد.

مدیرعامل  سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به بازدیدهایش از پروژه های مسکن مهر استان کردستان در سفر سه روزه خود به این استان گفت: از مجموع بیش از ۳۷ هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان ۴ هزار و ۹۰۰ واحد آن هنوز باقیمانده که  با عنایت به دستورات صریح ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی  تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص تدابیر دولت برای سرعت بخشی به اتمام مسکن مهر در کشور نیز اظهار داشت: افزایش وام بانک مسکن از ۴۰ میلیون به ۴۵ میلیون و حتی ۵۰ میلیون در برخی از استان ها و همچنین ابلاغیه افزایش قیمت ساخت این پروژه ها امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم پروژه های مسکن مهر را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد:  سهم استان کردستان از فاز اول پروژه های مسکن مشارکتی که هفته گذشته توسط سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد پروژه سروش در شهر سنندج بوده و امیدواریم با شناسایی و معرفی زمین های مناسب از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان در فازهای بعدی نیز در این استان پروژه های بیشتری را به ثمر برسانیم.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی در خصوص سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی گفت: آورده دولت در این پروژه‌ها زمین است و منابع مالی ساخت و اجرا از سوی طرف دیگر قرارداد تامین خواهد شد و پس از اتمام پروژه هر کدام از طرفین سهم خود را برداشت خواهد کرد و سهم دولت از سود این پروژه ها دوباره در ساخت مسکن برای نیازمندان سرمایه گذاری خواهد شد.

لازم به ذکر است، پروژه‌های مسکن مشارکتی بخشی از طرح اقدام ملی است که طی آن تا پایان سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید خواهد شد.