شناسهٔ خبر: 7078 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مراسم پایانی هفته ایمنی راه ها در قم مطرح شد

کودکان نقش چشمگیری در انتقال مفاهیم ترافیکی به خانواده ها دارند

هفته ایمنی کودکان در راه ها مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در مراسم روز پایانی گرامیداشت هفته جهانی ایمنی راهها گفت: نقش کودکان در فراگیری مفاهیم ترافیکی در کاهش حوادث و انتقال آن به خانواده و جامعه بسیار چشمگیر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در گرامیداشت هفته جهانی ایمنی راه ها (۱۴ الی ۲۰ اردیبهشت ) مراسمی با حضور محسن بهشتی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و تنی چند از مدیران مدارس در دبستان میثم تمار برگزار شد.

در ابتدای مراسم یکی از دانش آموزان این مدرسه با قرائت بیانیه ای خواستار توجه بیشتری به ایمنی کودکان در سفرهای شهری و برون شهری شد.در ادامه بهشتی همزمانی هفته جهانی ایمنی راه ها و مقام معلم را گرامیداشت و توضیح داد: کودکان بستر مناسب آموزه های ترافیکی هستند .

وی افزود: ذهن پویا و بکر کودکان در فراگیری و انتقال مفاهیم ترافیکی به خانواده و جامعه می تواند در کاهش حوادث جاده ای نقش چشمگیری داشته باشد.

بهشتی یادگیری و انتقال مفاهیم ایمنی سفرهای شهری و برون شهری را توسط کودکان به خانواده مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: من خود به عنوان یک پدر افتخار می کنم فرزندم آموزه های ترافیکی فرا گرفته و در انتقال آن ساعی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان انتقال آموزه های ترافیکی به کودکان را آزمونی موفق دانست و گفت: همان گونه که کودکان در نقش همیار پلیس بخوبی موجب انتقال فرهنگ صحیح ترافیکی به خانواده و جامعه بوده اند می توانند در فراگیری و انتقال مفاهیم فرهنگی نیز بخوبی نقش ایفا کنند.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پروش در سخنانی گفت: بی تردید کودکان آیینه های زلالی می باشند که می توانند با انتقال آموزه های ترافیکی موجب افتخار خانواده و جامعه خویش باشند.

 در این مراسم همچنین توزیع بروشور ایمنی راه ها و مسابقه ای با همین مضمون برگزار شد و به نفرات برتر جوایزی به رسم یاد بود تقدیم شد.

نظر شما