شناسهٔ خبر: 70792 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سنندج خبر داد

بهره‌برداری از فرودگاه سقز در سال ۹۹

فرودگاه سقز مدير فرودگاه سنندج با اشاره به پيشرفت ۵۵ درصدی احداث ترمينال و ساختمان های جنبی فرودگاه سقز از افتتاح اين فرودگاه در سال آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازروابط عمومی فرودگاه سنندج، امیرعباس نظرزاده، مدیر فرودگاه با اعلام این خبر گفت: پروژه فرودگاه سقز با وجود گذشت بیش از یک دهه از عملیات ساخت آن اکنون در بهترین شرایط عمرانی قرار دارد و روند ساخت آن پیشرفت و سرعت قابل ملاحظه ای گرفته است و پیمانکاران مرتبط در سه جبهه کاری شامل ترمینال و ساختمان های جنبی، باند و سطوح پروازی و همچنین جاده جایگزین سقز-مریوان در حال اجرای پروژه هستند.

وی افزود: احداث ترمینال و ساختمان های جنبی حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد وعملیات ساخت سطوح پروازی نسبت به کل فرودگاه ۱۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم فرودگاه سقز در سال ۹۹ افتتاح شود.

نظری زاده عنوان کرد: تعامل سازنده و مطلوبی بین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، استانداری کردستان و پیمانکاران در جریان است. از جمله جمع آوری دکل های برق فشار قوی در ابتدای باند با توجه به موقعیت آنها و نیز جابه جایی جاده سقز – مریوان از تعهدات استانداری است و در بحث مشکلات مالی و کمبود اعتبار نیز با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان به پروژه فرودگاه سقز توسط شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشکلات مالی این پروژه برطرف می شود.