شناسهٔ خبر: 70797 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن:

تسهیلات واحدهای زلزله‌زده با تکمیل پرونده‌ها، پرداخت می‌شود

بازدید ابوالقاسم رحیمی‌انارکی ضمن بازدید از واحدهای مسکونی زلزله زده مسجد سلیمان گفت: همکاران ما در بانک، نسبت به تکمیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله‌زده این شهرستان اقدام کنند تا بخشی از رنج مردم بابت این زمین‌لرزه، التیام یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی به همراه هیاتی از مدیران کشور به شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان سفر کرد و در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات زلزله‌زدگان و نوسازی بافت فرسوده این شهرستان، همچنین انتقال مناطق آلوده به نفت و آخرین سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این شهرستان برای رفع محرومیت‌ها قرار گرفت.

در این سفر علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، حمید پورمحمدی معاون اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، مرتضی شهید زاده رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و برخی دیگر از مدیران ملی و استانی حضور داشتند.

مدیرعامل بانک مسکن در ابتدای سفر خود به شهرستان مسجدسلیمان با حضور در شعبه مسجدسلیمان با کارکنان این شعبه دیدار و آخرین وضعیت شعبه را مورد بررسی قرار داد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در این دیدار به بررسی وضعیت شعبه مسجدسلیمان پرداخت و آخرین اقدامات صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله‌زده مسجدسلیمان را مورد ارزیابی قرار داد. وی همچنین گفتگوهایی به صورت مستقیم با برخی از مشتریان این شعبه انجام داد و مشتریان هم نظرات خود را در خصوص فعالیت‌های شعبه به وی منتقل کردند.

رحیمی انارکی با اشاره به تاریخچه درخشان مسجدسلیمان به عنوان زادگاه نفت در خاورمیانه و آغازگر عصر نوین اقتصادی ایران، بر لزوم ارتقای سطح شعبه با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تاکید کرد و از کارکنان خواست با تمام توان به مردم این شهرستان خدمت کنند.

وی همچنین با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری در این شهرستان از کارکنان خواست نسبت به تکمیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله‌زده این شهرستان اقدام کنند تا بخشی از رنج مردم بابت این زمین‌لرزه، التیام یابد.

گفتنی است، زمین‌لرزه‌ای باقدرت ۵.۷ ریشتر تیرماه ۹۸ مسجدسلیمان را لرزاند که موجب خسارت گسترده به بسیاری از واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد. این زمین‌لرزه ۱۵۲ مصدوم و ۲ کشته برجای گذاشت.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری خوزستان در فرمانداری مسجدسلیمان حضور پیدا کرد. این جلسه به منظور بررسی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از زلزله که طبق آخرین برآورده‌ها حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد هستند و همچنین نوسازی بافت فرسوده مسجدسلیمان برگزار شد.

معرفی ۲۱۲۴ پرونده به بانک مسکن

 

پس از پایان جلسه نیز مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های موثر بانک مسکن در جریان سیل فروردین‌ماه خوزستان و زلزله تیرماه مسجدسلیمان اظهار کرد: بانک مسکن همواره در کنار مردم است و این امر را به خوبی در پرداخت تسهیلات واحدهای آسیب دید از زلزله و سیل نشان داده است.

 

انارکی با اشاره به اینکه قرار است برای یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات ارزان‌قیمت از سوی بانک‌ها پرداخت شود، بیان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای آسیب‌دیده از زلزله مسجدسلیمان در هیات دولت مشخص شده است و به زودی سهمیه هر بانک نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: آنچه مشخص است اینکه بانک مسکن همواره آمادگی خود را برای کمک به مردم در این شرایط اعلام کرده و در گذشته نیز این موضوع را اثبات کرده است که با سرعتی مناسب تسهیلات را به مردم آسیب‌دیده پرداخت کرده است. برای پرداخت تسهیلات خسارت زلزله مسجدسلیمان نیز آمادگی کامل داریم و امیدواریم با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند تشکیل پرونده‌ها و پرداخت تسهیلات زلزله مسجدسلیمان را آغاز کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین تاکید کرد: به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات زلزله‌زدگان مسجدسلیمان سعی می‌کنیم گروهی از همکاران خود را برای تسریع در این کار فعال کنیم تا به کمک شعبه مسجدسلیمان روند کارها تسریع یابد.

رحیمی انارکی همچنین به فعالیت‌های بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به مردم آسیب‌دیده از سیل فروردین‌ماه خوزستان اشاره کرد و گفت: در پرداخت تسهیلات مربوط به سیل‌زدگان شهرهای خوزستان نیز بانک مسکن به خوبی روند کارها را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در بخش مربوط به پرداخت تسهیلات سیل‌زدگان خوزستان نیز تاکنون از سوی بنیاد مسکن، دو هزار و ۱۲۴ پرونده به بانک مسکن معرفی شده است که پرداخت تسهیلات مربوط به یک هزار و ۹۷۴ پرونده انجام‌شده که این امر نشان‌دهنده این است که ۹۳ درصد پرونده‌های معرفی‌شده ناشی از سیل خوزستان به این بانک به مرحله پرداخت رسیده است.

در ادامه مدیرعامل بانک مسکن به همراه هیات مدیران دولتی در محل پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی حضور یافت و با آخرین روند ساخت این مجتمع عظیم پتروشیمی آشنا شد.

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجدسلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجدسلیمان مجاور جاده لالی (منطقه هفت شهیدان) و ۱۱ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

طرح اوره و آمونیاک مسجدسلیمان در اسفند ۱۳۹۳ با هدف تولید سالانه ۶۶۰ هزار تن آمونیاک و ۱۰۷۳ هزار تن اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال به عنوان خوراک، در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه هفت شهیدان مسجدسلیمان استان خوزستان آغاز به کار کرد.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان سفر خود به استان خوزستان، در محل مدیریت خوزستان حضور یافت و نشستی با مدیر و معاونان مدیریت خوزستان برگزار کرد.