شناسهٔ خبر: 70832 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد؛

اردبیل در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن از میانگین کشوری بالاتر است

ابوالقاسم رحیمی انارکی ابوالقاسم رحیمی انارکی، گفت: با تلاش مدیریت بانک مسکن استان اردبیل عملکرد این استان در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی که در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور به مناسبت هفته اردبیل با رویکرد توسعه این استان به میزبانی استانداری اردبیل در استان اردبیل برگزار شده بود، اظهارکرد: این میزان پرداخت تسهیلات بانکی دراستان اردبیل سه برابر استاندارد کشوری است که بدون احتساب تسهیلات پرداختی به مسکن مهر این رقم ۱۹۰ درصد بیشتر از حجم مانده تسهیلات بانک‌هاست.

وی گفت: مدیران استان بانک مسکن با این میزان پرداخت تسهیلات حتی منابع سایر استان‌ها را با یک مدیریت شایسته جذب کردند که باید نمره عالی به این مدیریت توانمند بانک مسکن در استان داد.

مدیرعامل بانک مسکن به حجم بالای پرداخت تسهیلات بانک مسکن در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین استان اردبیل ۲۹ درصد مانده تسهیلات استان از طریق بانک مسکن پرداخت شده که یک سوم تسهیلات پرداختی را شامل می‌شود.

رحیمی انارکی تصریح کرد: در قالب طرح اقدام ملی مسکن که توسط دولت تدبیر و امید مطرح شده قرار است بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکن در سطح کشور احداث و در اختیار خانوارها قرار گیرد.

وی گفت: ۲۰۰ هزار واحد از این تعداد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد نیز در مناطق روستایی اجرایی و عملیاتی خواهد شد که بخش عمده‌ای از این احداثی‌ها با پرداخت تسهیلات بانک مسکن عملیاتی خواهدشد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: قرار است ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده از سال‌های گذشته نیز تکمیل شده که در این زمینه افزایش سقف تسهیلات به همت بانک مسکن انجام خواهدشد.

رحیمی انارکی بیان کرد: با این همه حجم کار همکاران ما در بانک مسکن سال پرمشغله‌ای را دارند که قطعا سعی و تلاش بر این خواهد بود تا این تعهدات به شایستگی به انجام برسد.

وی در مورد وضعیت بازپرداخت تسهیلات ارایه شده دربخش مسکن مهر و مسکن روستایی اظهار کرد: بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر توسط ساکنان این واحدها در شرایط مناسب ودر وضعیت متوسطی قرار دارد اما در مناطق روستایی این بازپرداخت‌ها به طور متوسط ۳۰ درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن در استان اردبیل عملکرد بسیار مطلوبی داشته است به طوریکه ۲۹ درصد کل مانده تسهیلات اعطایی استان در اختیار بانک مسکن بوده و مدیریت این استان نسبت به منابع جمع‌آوری شده ۲۹۰ درصد تسهیلات پرداخت کرده است که اگر تسهیلات مسکن مهر را از این مبلغ کسر کنیم این رقم به ۱۹۰ درصد تسهیلات می‌رسد که دو برابر حد استاندارد است.

رحیمی انارکی درپایان گفت: این وضعیت نشان می‌دهد که پرداختی این استان در قیاس با سایر استان‌ها رقم بالایی است که یقینا از منابع سایر استان‌ها در اردبیل تسهیلات بانکی برای متقاضیان پرداخت شده است.

گفتنی است مدیر عامل بانک مسکن در حاشیه جلسه شورای هماهنگی بانک های کشور که در اردبیل برگزار شده بود از شعب و ساختمان مدیریت و نیز از پروژه ۵۷۶ واحدی شهریار که با مشارکت بانک مسکن و پرداخت تسهیلات در قالب بافت فرسوده انجام گرفته بازدید نموده و از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.