شناسهٔ خبر: 70833 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرکنسول روسیه در بندر انزلی عنوان کرد:

ایران و روسیه می توانند از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کنند/ توسعه روابط تجاری برای ایران و روسیه اهمیت بسزایی دارد

سرکنسول روسیه سرکنسول روسیه در گیلان گفت: ایران و روسیه می توانند از توانمندی‌های یکدیگر به سود مردمان دو کشور استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آندره گئور گيوویچ وادوف در در دیدار با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ظرفیت های مجتمع بندری انزلی، اظهار داشت: بندرانزلی دارای موقعیت مناسبی بوده و می توان از توانمندی های آن به نحو مطلوبی بهره برد.

وی افزود:  آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های بنادر ایران و روسیه کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازرگانی و تجاری دو کشور به خوبی انجام شود که با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی موجود در دنیا، توسعه روابط تجاری برای دو کشور بسیار اهمیت دارد.

سرکنسول روسیه در گیلان همکاری دوجانبه را  به سود هر دو کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی جهان، ایران و روسیه می توانند از توانمندی‌های یکدیگر به سود مردمان دو کشور استفاده کنند و قطعاً این تبادل نظر و مراودات تجاری کمک می کند تا نیازهای دو کشور برطرف شود و در عرصه های تجاری موفق باشیم.

استفاده از تجهیزات جدید و به روز

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه در اداره کردن بنادر گیلان به ۳ اصل پایبند هستیم، اظهار داشت: بهره گیری از تجارب و سوابق تجاری، استفاده از تجهیزات به روز و همچنین بهره گیری از دانش روز و تخصص همکاران در دستور کار است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که مجتمع بندری انزلی از حالت جنرال کارگو به سمت کانتینری حرکت کند، افزود: هم اکنون در این بندر ۱۲ هزار تن کالا با کانتینر جابه جا می شود و بیش از هزار و ۳۰۰ کانتینر نیزدر حال تردد و حضور هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه استفاده از تجهیزات به روز و جدید در دستور کار این سازمان قرار دارد افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و تحریم‌ها، شرایطی را در بندرانزلی ایجاد کردیم تا به نحو احسن از ظرفیت‌های کشورهای حاشیه دریای خزر استفاده کنیم.

آبایی با تأکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد مراودات تجاری در بندرانزلی با کشور روسیه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در بندرانزلی ظرفیت‌های متعددی برای افزایش مراودات تجاری با کشور روسیه وجود دارد که باید به نحو احسن از آنها استفاده کرد.

تقویت زیرساخت ها برای جذب سرمایه گذاران

وی با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت‌ها و شرایط جدید در بندرانزلی سطح مراودات تجاری این بندر نیز افزایش می‌یابد، ابراز داشت: هم‌اکنون شرایط لازم برای ایجاد ظرفیت‌های مختلف در بندرانزلی فراهم است

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاردر بندرانزلی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران کشور روسیه بتوانند در بندرانزلی سرمایه‌گذاری کنند شرایط لازم برای ارتقاء همکاری‌های بنادر دو کشور و همچنین افزایش مراودات تجاری فراهم می‌شود.

بندرانزلی، پل ارتباطی ایران و روسیه است

همچنین اسماعیل حیدری آزاد؛ فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به توسعه روابط همه جانبه ایران و روسیه و پیامد های مثبت آن عنوان داشت: با توجه به راه اندازی کریدور شمال-جنوب، ایران و روسیه می توانند از این کریدور برای توسعه همه جانبه روابط اقتصادی و بهبود مبادلات تجاری خصوصا افزایش میزان صادرات کالا استفاده کنند.

وی با بیان اینکه بندرانزلی زیر ساخت های لازم برای حضور سرمایه گذاران روس در این شهر ساحلی را دارد، تاکید کرد: با توجه به وجود چند اداره کل در بندرانزلی، در شهرستان این آمادگی وجود دارد و امیدواریم با توجه به وجود زمینه های تجارت، گردشگری و صنعتی در بندرانزلی، سرمایه گذاران روسی در بندرانزلی حضور پیدا کنند.

فرماندار بندرانزلی، گیلان را پل ارتباطی ایران و روسیه دانست و افزود: برای تسهیل در تردد تجار و همچنین انتقال کالا از ایران به روسیه و بالعکس، نیازمند پرواز مستقیم از روسیه به ایران هستیم تا با سرمایه گذاری مشترک بین ایران و روسیه نقل و انتقالات و صادرات کالا با سهولت بیشتری انجام شود.