شناسهٔ خبر: 70871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قلع و قمع ۱۲ مورد تجاوز به حریم راه در شهرستان کوثر

رفع تجاوز رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: با تلاش شبانه روزی گشت های راهداری و اخذ دستور قضائی ۱۲ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اردبیل، مهدی آزاد در بازدید از محور کوثر خلخال حفاظت و صیانت از حریم راه را خط قرمز راهداری دانست و افزود: با متخلفانی که قصد تجاوز به حریم قانونی راه و برهم زدن ایمنی محورها را داشته باشند به شدت برخورد می شود.

وی تجدید خط کشی ۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر در ۴ ماه گذشته را خاطرنشان کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ تن آسفالت جهت لکه گیری و افزایش ایمنی تردد در محورها مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان کوثر ساماندهی میوه فروشان سه راه فاراب در محور اردبیل سرچم را از دیگر اقدامات راهداران شهرستان کوثر عنوان کرد و ادامه داد:برای ایمن سازی این محل رمپ های ورود و خروج با بهره گیری از یک هزارو ۱۲۰ مترمکعب مصالح رودخانه ای و تراشه آسفالت ایجاد شد.

آزاد طول حوزه استحفاظی اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان کوثر را ۵۲۰کیلومتر بیان کرد و گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۰۰کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۳۰کیلومتر راه شوسه و خاکی می باشد.

وی ریزش برداری ،و سبک سازی ترانشه  حدود ۷هزار متر مکعب ، لق گیری سنگ های سست از ترانشه ها در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه ، ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۹۶۰ نفر ساعت  ، تنقیه ،لای روبی و تنظیم بستر پل ها و آبرو به تعداد ۱۲دهنه به حجم ۱۱۰۰متر مکعب، تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ راه های شنی و خاکی راه ارتباطی۴۰روستا  بطول مجموع۱۵۰کیلومتر و رفع اانسداد راه ۴ روستا بخاطر وقوع سیلاب را از دیگر اقدامات راهداران شهرستان کوثر در ۴ ماه گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان کوثر تصریح کرد : در مدت یادشده جهت هدایت و کنترل ترافیک عبوری۱۴۵ مترطول سرعت کاه رنگ آمیزی، ۶۴۶ عدد بازتاب چشم گربه ای نصب، ۹ هزار عدد علائم راهداری شستشو و۴۹۸ عدد تابلو و علائم راهنمائی و رانندگی تعمیر،بازسازی و نصب شده است.