شناسهٔ خبر: 70885 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پيام تبريک مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها به مناسبت روز خبرنگار/ خبرنگاران عقابان تيزبين و تيزپرواز جامعه‎اند

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران در پيامی روز خبرنگار را تبريک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در این پیام آورده است: امروز، خبرنگاری تنها یک حرفه نیست بلکه به ماهیتی انکارناپذیر در جوامع تبدیل‌شده است بویژه آنهایی که داعیه مردم‌سالاری دارند.

وی ادامه داده است: در ایجاد مردم‌سالاری ارکانی وجود دارند که وجودشان شرط لازم است و یکی از آنها خبرنگاران هستند که همچون عقابانی تیزبین و تیزپرواز بر گستره جامعه اوج می‌گیرند و اجزای خرد و کلان آن را رصد می‌کنند و با برجسته‌سازی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها، افکار عمومی را آگاه و زمینه‌های لازم برای اصلاح امور و پاسخگویی را فراهم می‌کنند.

امیرمکری با تاکید بر اهمیت جریان اطلاعات در جامعه افزوده است: امروز اطلاعات به بزرگ‌ترین سرمایه تبدیل‌شده است سرمایه‎ای که به آدمی امکان می‌دهد تا بداند، تصمیم بگیرد و اقدام کند و بی‌اغراق باید گفت که بخش گسترده‌ای از این اطلاعات حاصل زحمات خبرنگاران ناظر، نافذ و مطالبه‎گری است که در نقش وکلای مردم برای احقاق بزرگ‌ترین حق آنها یعنی دانستن فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرده است: روز خبرنگار روز بزرگی است که به ما یادآوری می‎کند کسانی هستند که با وجودی که خود دیده نمی‎شوند اما نمایان می‎کنند آنچه باید دیده و شنیده شود، افرادی که در بسیاری از مواقع با بی‎مهری مواجه می‎شوند اما بازهم برای مردم و برای رضای پروردگار تلاش می‎کنند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در پایان پیام خود آورده است: اینجانب 17 مرداد، روز بزرگ خبرنگار را تبریک می‌گویم و از خداوند بزرگ توفیق همه خبرنگاران محترم در انجام وظیفه خطیرشان را مسئلت می‎کنم.