شناسهٔ خبر: 70958 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضي سازمان ملی زمین و مسکن کشور :

خراسان شمالی استان پيشرو در بارگذاری در سامانه يكپارچه اراضی و مستغلات سازمان ملي زمين و مسكن

معارفه معارفه دومین فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن خراسان شمالی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور و مدیر کل راه و شهرسازی استان و تنی چند از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل  راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور در مراسم معارفه دومين فرمانده يگان حفاظت راه و شهرسازی خراسان شمالي گفت: زمین‌خواری پدیده‌ای اجتماعی است که امکان درگیر شدن تمام افراد با این موضوع وجود دارد و اشتهای سیری ناپذیر برخی از سودجویان به شدت افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ خردمند افزود: باید در ابتدا مدیران دستگاه‌ها و سپس آحاد جامعه نسبت به اجرا و عمل به آن اقدام کنند چرا که بی‌اعتنایی مدیران به قانون منجر به افزایش دامنه گسترش آن در جامعه می‌شود.

وي اظهار كرد : امروزه مبارزه با زمین‌خواری اولویت دستگاه‌های متولی قرار گرفته و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر راه و شهرسازي ، مبارزه با زمين خواري بايد در اولويت برنامه ريزي ها قرار گيرد.

وي تصريح كرد : استان خراسان شمالي يكي از استانهاي پيشرو در بارگذاري اراضي در سامانه يكپارچه اراضی و مستغلات سازمان ملي زمين و مسكن است.

عليرضا مصطفي زاده ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالي نيز در اين مراسم گفت: بنا به درخواست مقام عالی وزارت، در راستای ماده ۲۳۳ قانون برنامه پنجم توسعه و دستورالعمل تشکیل یگان در دستگاههای اجرایی مصوب مقام معظم رهبری و با توجه به نظر هماهنگ وزارت کشور و ناجا اصل تشکیل یگان حفاظت مورد موافقت ستاد کل قرار گرفت و دستورالعمل تشکیل آن صادر شد.

 وي اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی ملی جزو دارایی و سرمایه اداره ما محسوب می شود و این یگان در شبکه مدیریت ما بسیار مورد توجه است.

مصطفي زاده افزود: اهداف ما در یگان حفاظت، حفظ اراضی ملی به عنوان یک سرمایه اجتماعی است و اگر ما نتوانیم این سرمایه را هدایت کنیم به اهدافمان نمی رسیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن حافظ منافع مردم و دولت است و می تواند با استفاده از سرمایه های انسانی و فیزیکی خدمات مطلوب به مردم ارائه دهد.

مجتبي ايران پناه ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۷۸۰ هکتار زمین که مشمول اراضی ملی و موات است در بانک زمین استان داریم.

ایران پناه اظهار کرد: از این اراضی حدود ۲۰ هزار و ۸۴۶ متر مربع دارای سند مالکیت به نام دولت به نمایندگی سازمان ملی مسکن و مابقی ۶ هزار هکتار دارای صورت جلسه تحویل و تحول منابع طبیعی و اجرای ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع است.

وی افزود: بیش از ۸۵ درصد اراضی بانک زمین استان در سامانه یکپارچه اراضی و مستغلات سازمان ملی مسکن بارگذاری شده که می بایست جهت استفاده نگهبانان یگان لینک گردد .

معاون املاك و حقوقي راه و شهرسازي خراسان شمالي خاطر نشان کرد: از زمان تشکیل یگان حفاظت در استان ۱۵۰ گزارش تصرف به اداره حقوقی ما ارسال شده که ۱۰۰ پرونده در محاکم تعیین تکلیف شده و ۵۰ پرونده در جریان رسیدگی است که ۲۳ پرونده از ۵۰ پرونده در کمیسیون رفع تداخلات در حال رسیدگی است.

گفتني است در اين مراسم از زحمات جناب سرهنگ عربي تقدير و تشكر و سرهنگ جهاني به عنوان فرمانده جديد يگان حفاظت از اراضي سازمان ملي زمين و مسكن استان خراسان شمالي معرفي شد .