شناسهٔ خبر: 70961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی ۴۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

خط کشی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۴۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی که به‌مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری‌های صدا و سیما، ایرنا، تسنیم، فارس و باشگاه خبرنگاران بازدید می‌کرد، گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری ۴۸۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خط کشی شده است.

عضو شورای اداری استان تصریح کرد: در این مدت بیش از ۳۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است. رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفراستان اردبیل افزود: شش میلیون و ۲۶۱ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور رفت و برگشت اردبیل آستارا با ۷۸۰ هزار تخلف و ۲ میلیون و ۴۵۴ هزار مورد تخلف سرعت غیرمجاز و ۶۳۱ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان توسط ۶۴ سامانه تردد شمار به ثبت رسیده است.

عضو شورای ترافیک استان تصریح کرد: بشترین تخلف سبقت غیرمجاز را مربوط به محور‌های اردبیل آستارا و اردبیل مشکین شهر و به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز با ۱۴۴ هزار مورد تخلف در محور مشکین شهر- اردبیل و ۱۲۳ هزار مورد در مسیر بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل گفت: فعالیت ۱۳۳ سامانه ترددشمار، دوربین ثبت تخلفات سرعت، توزین درحال حرکت و نظارت تصویری در استان در چهار ماهه نخست سال ۱۴۱ هزار تن کالا توسط ۶ هزار و ۳۶۵ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار صادر شده و صادرات کالای ایرانی ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در چهار ماه اول سال جاری بیش از ۵۱۰ هزار نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد نموده‌اند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۸۳۶ نفر ایرانی و ۴۶۴ هزارو ۳۹۹ نفر مسافر اتباع خارجی بوده‌اند.

رحمتی اظهار داشت: در ۴ ماه گذشته ۹ هزار برگ «دوزبلاغ» به‌صورت دو طرفه و بین‌المللی بین ایران و آذربایجان توزیع شده و سهمیه استان در سال ۲۰۱۸، ۱۴ هزار برگ بود که در سال ۲۰۱۹ این سهمیه با افزایش ۴۰ درصدی به ۱۹ هزار برگ رسید که هر برگ دوزبلاغ معادل ۱۰۰ دلار است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجائی ۶۶۰ هزارو ۷۰۶ نفر مسافر و یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن کالا در استان اردبیل در چهارماه گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۶۷ کیلومتر از محور‌های استان مجهز به سیستم روشنایی است که ۲۵ کیلومتر اجرای عملیات روشنایی در محور‌های اردبیل سرچم محدوده آراللـو- اسالم خلخال و سه راه انبار نفت، سیاب و تقاطع مشیران و ثمرین درحال اجراست که امیدواریم فرمانداران شهرستان‌ها با تخصیص به موقع اعتبارات راهداری ما را در ارائه هرچه بیشتر خدمات به مردم عزیز یاری کنند.

عضو شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: توزیع ۳۴ هزار حلقه لاستیک با نرخ سهمیه به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، فعالیت ۱۲ هزار و ۲۰۰ راننده با ۷ هزار و ۷۸۰ دستگاه ناوگان، فعالیت ۸۷ شرکت حمل کالا و ۵۹ شرکت مسافربری ۴۸۰ کیلومتر خط کشی انجام شده، ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و ۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

رحمتی افزود: ۱۰۵ نقطه حادثه خیز به ۲۵ مورد رسید که از این ۲۵ مورد نیز هشت مورد اصلاح، ۹ مورد در دست اجرا و هشت نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز جهت اصلاح نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است.