شناسهٔ خبر: 70996 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در نشست امور بانوان استان همدان، مطرح کرد:

تلاش برای برقراری عدالت جنسیتی از سیاست‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است/ آغاز شناسایی بانوان مستعد

مهری صفری مهری صفری گفت: یکی از سیاست‌های ما تلاش در جهت برقراری عدالت جنسیتی در حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی است. در نظر داریم تا از این پس در تهیه طرح جامع شهری به زنان و خانواده به طور خاص توجه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، اولین جلسه رسمی امور بانوان با حضور مهری صفری مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان، ربیعه علی‌محمدی مشاور امور بانوان و خانواده استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از بانوان در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان با ابراز خرسندی از انتصاب دو معاون خانم برای نخستین بار در این اداره کل عنوان کرد: این انتخاب شایسته تفکر مدیر کل راه و شهرسازی استان را نسبت به توانمندی بانوان نشان می‌دهد و این امر بسیار قابل تقدیر است.  

صفری به ۳ برنامه مهم حوزه خود اشاره کرد و گفت: بانوان شاغل در مجموعه وزارت راه و شهرسازی به تعداد حدود ۱۰ هزار نفر، خانواده کارکنان و کاربران و مخاطبان ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی اعم از کاربران حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای و... از جمله برنامه های مهم این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اصلی ما تحکیم بنیان خانواده است، گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت بر اهمیت بنیان خانواده و از آنجایی که همه چیز از بستر خانواده بیرون می‌آید، برای تمام خانواده پرسنل چه آقایان و چه خانم ها برنامه مدونی خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: یکی از سیاست های ما تشکیل گروه های هم اندیشی با حضور صاحب نظران به منظور بررسی مسائل زنان و خانواده در حوزه راه و شهرسازی است که با تشکیل جلسات ماهانه با مشاوران امور بانوان و استفاده از ظرفیت متخصصان حوزه زنان اجرایی می شود.

صفری در رابطه با بحث رفاهیات بانوان اظهار کرد: برگزاری اردوهای زیارتی- سیاحتی، برگزاری کلاس های ورزشی برای بانوان شاغل و فرزندان کارکنان، انعقاد قرارداد با مراکز مشاوره و یا تشکیل کارگروه های آموزشی در اداره کل از جمله برنامه هایی است که باید عملیاتی شود.

وی در ادامه گفت: یکی از پیشنهادات ما برگزاری کلاس های آموزشی برای آقایان در جهت تعریف مجدد نقش آقایان در خانواده است چرا که بسیاری از آقایان نقش موثر خود را در خانواده فراموش کردند و واین وظیفه ماست که این نقش را مجدداً بازتعریف نماییم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در بانک اطلاعاتی، شناسایی بانوانی که قابلیت ارتقاء دارند آغاز شده و پس از شناسایی این افراد، گزارش آن به وزیر ارجاع و در کمیته انتصابات با حضور ۴ متخصص بررسی خواهد شد.

در ادامه علیمحمدی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری همدان با بیان اینکه امیدوارین بتوانیم با تمام قدرت برای بهبود کیفیت زندگی تمام بانوان استان تلاش کنیم تامید کرد: در حوزه بانوان موضوعی که بسیار دارای اهمیت است بحث سلامت روحی و روانی بانوان در محیط کار است.

وی ادامه داد: استانداری همدان با دانشگاه علوم پزشکی قراردادی منعقد نموده که در آن کلیه خانم های شاغل می توانند به صورت رایگان از سیستم پایش سلامت کارکنان استفاده نمایند.

وی در رابطه با برگزاری کارگاه آموزشی برای پدران در ادارات گفت: یکی از برنامه هایی که امسال به مناسبت روز دختر اجرا شد برگزاری ۴ ساعت کلاس آموزشی ارتباط پدران و دختران بود چرا که پدران نقش بسزایی در تربیت دختران دارند وبسیاری از نیازهای روانی دختر در سن نوجوانی از جانب پدر تامین می شود.

علیمحمدی یادآور شد: قراردادی با اداره ورزش و جوانان بسته شده که خانم های شاغل هر روز صبح نیم ساعت از وقت خود را برای ورزش اختصاص دهند تا از سلامت جسمانی خود غافل نباشند.

حسن ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به مشاورین امور بانوان وزارت متبوع و استانداری بیان کرد: با توجه به تخصصی بودن امور در این اداره کل و از آنجایی که بیشتر کارها عمرانی خارج از اداره انجام می شود نزدیک به ۲۵ درصد همکاران این مجموعه را خانم ها تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: این اداره کل از اولین ادارات راه و شهرسازی در کل کشور است که دو معاون خانم دارد و از لحاظ درصد تصدی پست های مدیریتی توسط بانوان می توان گفت این اداره کل از جمله ادارات برتر در استان محسوب می شود که نزدیک ۳۰ درصد پست های مدیریتی رابه بانوان و جوانان اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات برای بهبود امور بانوان و خانواده باید اجرایی باشد، گفت: ما از تمام فعالیت هایی که به نفع بانوان و تحکیم خانواده باشد حمایت خواهیم نمود.