شناسهٔ خبر: 71006 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد

دوری از نگاه شعاری در ارزیابی بخش های مختلف بودجه ۹۹ / مدیریت یکپارچه دارایی‌های حوزه راه و شهرسازی طبق تأکید مقام عالی وزارت ضروری است

حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیبه مناسبت روز خبرنگار معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد بودجه وزارت راه و شهرسازی از روزهای ابتدایی تیرماه، کارش را شروع کرده و قرار است فردا آخرین جلسه مقدماتی بررسی بودجه برگزار و از روز سه‌شنبه کارهای نهایی و تغییرات متأثر از بخشنامه بودجه سال ۹۹ در نهایت در آن اعمال شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پایگاه خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این مناسبت، با مهم دانستن این شغل و منافع بسیار گسترده فعالیت خبرنگاران برای تمام حوزه‌های بالادستی، در خصوص بودجه سال ۹۹ این وزارتخانه و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، اظهار داشت: ستاد بودجه وزارت راه و شهرسازی از همان روزهای ابتدایی فعالیت در این معاونت،  کارش را شروع کرده است. قرار است فردا آخرین جلسه مقدماتی بررسی بودجه ۹۹ برگزار و از روز سه‌شنبه کارهای نهایی روی آن صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در بحث بودجه وزارت راه و شهرسازی دست یاری را به‌سوی همه ذی‌نفعان دراز کرده‌ایم و حتی در این خصوص مکاتباتی با استان‌ها داشتیم تا در بحث تنظیم بودجه مشارکت داشته باشند. به این منظور در شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم تصمیم این بود که با تحلیلی از بودجه سال ۹۷ و ارزیابی بودجه ۹۸ شقوق مختلف و محتمل سال ۹۹ تصویرسازی شده تا به این شکل پلن های نهایی مختلفی داشته باشیم. به این نحو به دنبال آن هستیم که با این رویکرد در شرایط مختلف غافلگیر نشویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بابت تحقق این موارد در بودجه سال ۹۹ همه مسائل به چشم فرصت دیده خواهند شد، تصریح کرد: در این زمینه معتقدیم پتانسیل‌های زیادی وجود دارند که عملیاتی نشده و می‌توان به‌عنوان یک فرصت، امکان شکوفاتر شدن آن‌ها را در بحث بودجه نسبت به سال گذشته و حتی سال‌های قبل‌تر شاهد بود. این‌یک کار عملیاتی و غیرشعاری است که به امید خداوند آن را انجام خواهیم داد.

غفاری با اشاره به اینکه در دیگر حوزه‌ها نیز سعی بر این است تا کارهای تکمیلی انجام گیرد، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه برنامه‌ریزی این است که اولویت‌بندی‌ها منسجم نیست. باید این اتفاق رخ دهد تا درنهایت منجر به یک دفترچه راهنمای زمان بندی پروژه ها شود. به این طریق وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی اولویت‌بندی و زمان‌بندی‌شده تا ذی‌نفعان به بهترین شکل بتوانند آن‌ها را پیگیری کنند. این مسئله یک آرامش خاطر را به وجود خواهد آورد تا با این برنامه منسجم کارها پیش رفته و این‌طور نشود که هرکس زودتر و بیشتر مراجعه کرد، یافته بیشتری خواهد داشت. این مسئله در دستور کار است تا هرچه زودتر عملیاتی شده و به‌موازات بحث بودجه در حال پیگیری است.

 معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: نکته مهم دیگر به تأکید وزیر محترم راه و شهرسازی برمی‌گردد که روی بحث برنامه‌ریزی یکپارچه در مدیریت منابع و دارایی‌ها نگاه جدی دارند. مسئله‌ای که حتی خود ایشان بارها در جلسات شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی روی آن تأکید کرده اند.

وی افزود: در این خصوص مهم این است که تمام مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی جزایر مستقل نبوده و ستاد و توابع آن به مفهوم واقعی یک هدف را برای تحقق برنامه‌ها دنبال کنند. در بحث مدیریت یکپارچه دارایی‌ها با حمایت و پیگیری‌های مهندس اسلامی قطعاً سعی خواهد شد این موضوع به یک فرصت تبدیل و در شرایط محدودیت های فعلی بهره‌برداری حداکثری را داشته باشیم.