شناسهٔ خبر: 71023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از ۳۸ کیلومتر دیگر از بزرگراه کرمان - راور - دیهوک تا پایان امسال

بزرگراه ۳۸ کیلومتر از بزرگراه کرمان - راور - دیهوک تا پایان امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی با اعلام این خبر گفت: پیش از این نیز ۵۶ کیلومتر از این محور شریانی، دو بانده شده و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: طول این محور در حوزه استان کرمان ۱۸۸ کیلومتر است که در حال حاضر ۱۰۲ کیلومتر آن در دست دوبانده سازی است.

وی تصریح کرد: از ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب پروژه بزرگراه کرمان - راور - دیهوک در سال‌جاری، ۱۵۰ میلیارد ریال به اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ابلاغ شد که با تخصیص ۵۰ درصدی آن و مساعدت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در زمینه تخصیص قیر، ۳۸ کیلومتر دیگر از این محور، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدمهدی بلوردی گفت: برای احداث بزرگراه کرمان - راور - دیهوک تاکنون ۱۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار، هزینه شده است.

وی حجم بالای سفرهای زیارتی و سیاحتی به استان خراسان و شمال شرق کشور، و میزان بالای صادرات میوه، تره‌بار و محصولات کشاورزی به این منطقه را از دلایل اهمیت پروژه دو بانده سازی محور کرمان - راور - دیهوک عنوان کرد.

احداث بزرگراه کرمان - راور - دیهوک در حوزه دو استان کرمان و خراسان جنوبی و با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی این دو استان در حال اجرا است.