شناسهٔ خبر: 71042 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تخصیص ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای مسیر کربلا در کرمانشاه از ابتدای امسال

عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای در جریال بازدید از مسير راه كربلا در استان كرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی، روکش و لکه‌گیری آسفالت جاده‌های استان کرمانشاه هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور در جریان بازدید از پروژه های انجام شده و در دست اقدام در مسیر راه کربلا در استان كرمانشاه، بر استفاده بهینه از اعتبارات اختصاص داده شده و ارائه بیشترین خدمات به مردم تاکید کرد.

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزير و رئيس اين سازمان در این بازدید در مسير راه كربلا در استان كرمانشاه اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی، روکش و لکه‌گیری آسفالت جاده‌های استان کرمانشاه هزینه شده است.

وی با ارائه راهکارهای لازم جهت تسریع در انجام پروژه های در دست اقدام بر اجرای درست برنامه ها و ایمن سازی راه ها تاکید کرد و اظهار داشت: بزرگراه کربلا دارای اهمیت ویژه بوده و اجرای پروژه های ساخت و اصلاح از ضروریات ارتقای ایمنی تردد در جاده های این محور است.

بر اساس اين گزارش مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه نیز در جریان این بازدید با اشاره به این که روکش آسفالت محور کرند (دالاهو) خسروآباد به طول ۹ کیلومتر در دست اقدام است، افزود : بودجه تعیین شده برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال است و پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

فریبرز کرمی با بیان این که روکش آسفالت مسیر سراب کرند (دالاهو) به طول یک کیلومتر و با یک میلیارد ریال بودجه به پایان رسیده است ، عنوان کرد: بهسازی محور- دالاهو - زاوله شامل اجرای بیس یک لایه و یک لایه آسفالت به طول چهار کیلومتر و با پیشرفت ۵۰ درصد و ۶ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که محور گیلان غرب به سومار به طول ۲۷ کیلومتر با سه میلیارد ریال اعتبار لکه‌گیری شده است، گفت: روکش آسفالت محور اسلام‌آباد غرب - ایلام (قلاجه) به طول چهار کیلومتر و با بودجه ۱۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان این که لکه‌گیری محور سرپل‌ذهاب ،قپانی به طول چهار کیلومتر و با بودجه ۲ میلیارد ریال انجام شده است، افزود: ۸.۳ کیلومتر از تنگ برد ولی بزمیرآباد – سرپل‌ذهاب با بودجه ۱۰ میلیارد ریال روکش آسفالت به پایان رسیده است.

وی با اشاره به این که روکش آسفالت ۸.۵ کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در محور سرپل‌ذهاب -ازگله روکش آسفالت انجام شده است، عنوان کرد: رمپ مجتمع‌های خدماتی رفاهی ، نیازی و مرادی در اسلام‌آباد با اعتبار ۶ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.

کرمی با بیان این که روکش آسفالت قصرشیرین - سرپل ذهاب به طول پنج کیلومتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است، گفت: باند برگشت پایانه مرزی پرویزخان به طول ۲ کیلومتر و عرض ۲۲ متر و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری می باشد.