شناسهٔ خبر: 71109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد؛

طرح تفصيلی شهر ميناب آغاز شد

رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از آغاز بررسي بازنگري طرح تفصيلي شهر ميناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، آرش رضایی عنوان کرد: اجرای اين طرح با همكاري شهرداري ميناب و راه و شهرسازي هرمزگان و مشاور ذيصلاح شهرسازي در آبان ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

وی ادامه داد: در راستای بازنگری این طرح، جلسه کمیته فنی كميسيون ماده پنج قانون شورايعالي شهرسازي و معماري در اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: هدف از بازنگري اين طرح ایجاد رابطه ای خوب و پایدار میان افراد جامعه با محیط طبیعی و مصنوعی (انسان ساخت) می باشد.

رضایی گفت: بر همین اساس نظم بخشی به ساخت و سازهای شهری از طریق ایجاد ساز و کارهای قانونی با توجه به گسترش پویش شهرنشینی مردم اين شهر، مهمترین هدف شهرسازی و بازنگري طرح تفصيلي است.

وي خاطرنشان کرد: همچنین بازنگري طرح جامع توسعه و عمران شهر ميناب در آذر ماه ۱۳۹۴ در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران مصوب و در بهمن ماه همان سال ابلاغ گرديد و مطالعات و برداشت وضع موجود و پيشنهادي محلات و نواحي مختلف طرح تفصيلي شهر ميناب توسط مهندسين مشاور پويا نقش شهر و بنا انجام و در جلسه هماهنگي كه بدين منظور در مديريت شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي استان با حضور شهردار و مسئول فني شهرداري ميناب و كارشناسان اين حوزه برگزار شد، مورد بررسي قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان داشت: محدوده مورد مطالعات شهر میناب ۲۹۴۸ هکتار و جمعیت وضع موجود آن ۷۰۲۳۸ نفر می باشد.

رضایی اضافه کرد: بازنگري طرح تفصيلي با توجه به جايگاه و اهميت بسیار زياد شهر ميناب، با رعايت تمام ضوابط و مقررات ملاك عمل و همچنين طرح هاي بالادست تا پايان سال ۹۸ انجام و به مراجع ذيصلاح جهت تصويب ارسال خواهد شد.