شناسهٔ خبر: 7113 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حبیبی مطرح کرد:

ورود ۹ فروند هواپیما در شرایط تحریم شاهکار بود/ حداقل زمان برای عملیاتی شدن هواپیماهای جدید یک‌ماه است

هواپیما ماهان معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ورود ۹ فروند هواپیما به صورت یکجا به کشور در شرایط تحریم شاهکار بود گفت: اصولا حداقل زمانی که برای عملیاتی کردن یک هواپیما صرف می‌شود حدود یک ماه است.

حمید حبیبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره زمان عملیاتی شدن ۹ فروند هواپیمایی که روز جمعه وارد ناوگان حمل و نقل هوایی کشور شد، گفت: هر هواپیمایی که وارد ناوگان می شود ابتدا توسط بخش فنی و عملیاتی ایرلاین مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات آنها باید هر چه سریعتر در بانک اطلاعاتی ایرلاین ثبت شود.

وی با بیان اینکه مدارک فنی و عملیاتی که حاوی اطلاعات این هواپیماها است نیز وارد کشور شده، ادامه داد: بعد از آماده‌سازی هواپیماها از سوی ایرلاین، عملیات بررسی استاندارد پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می شود که در صورت عدم مشکل گواهینامه پرواز برای آن‌ها صادر خواهد شد.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این هواپیماها جمعه شب در سه فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران، فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد فرود آمدند گفت: از این ۹ فروند، ۷ فروند هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۴۰، یک فروند ایرباس ۳۰۰-۳۴۰ و یک فروند ایرباس ۳۲۱ است.

حبیبی با افزود: زمان عملیاتی شدن این هواپیماها بستگی به ایرلاین وارد کننده دارد اما اصولا حداقل زمانی که برای عملیاتی کردن یک هواپیما صرف می‌شود حدود یکماه است؛ گرچه ممکن است بنا به تصمیم ایرلاین تنها چند فروند از هواپیماها عملیاتی شود و سایر هواپیماها را به تدریج در ناوگان فعال کند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ورود ۱۷ فروند هواپیما را می توان ‌بزرگترین اقدام در ورود هواپیما به ناوگان حمل و نقل هوایی ایران دانست در حالی در سال ۹۲ حدود ۳۰ فروند هواپیما توسط یکی از ایرلاین‌های خصوصی وارد کشور شد؟ گفت: در  آن زمان هواپیماهای با ظرفیت کم مانند فوکر و کوچک نیز وارد کشور شد ضمن اینکه نوع بهره برداری آن هواپیماها متفاوت بود اما هواپیماهایی که اخیرا وارد ناوگان شده است عمدتا از نوع ایرباس هستند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قبل از انقلاب و در شرایطی که کشور تحریم نبود در مقطعی ۱۰ الی ۱۲ فروند هواپیما وارد کشور شد اما هواپیماهای جدید در حالی وارد کشور شدند که در شرایط تحریم قرار داریم که واقعا شاهکار بود./

نظر شما