شناسهٔ خبر: 71206 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی:

حمایت از ایرلاین‌های داخلی با آغاز پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی(ره) / بازدهی اقتصادی فرودگاه‌های کشور با پرواز ایرتاکسی‌ها افزایش می‌یابد

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: این اقدام موجب افزایش تقاضا برای پروازهای خارجی ایرلاین‌های داخلی از سوی شهروندان سایر شهرهای کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه مراسم آغاز پروازهای داخلی فرودگاه امام خمینی(ره) در جمع خبرنگاران گفت: از مدت‌ها پیش وزارت راه و شهرسازی در نظر داشت تا برای حمایت از ایرلاین‌های داخلی، پروازهای داخلی را در فرودگاه امام خمینی (ره) برقرار کند. 

وی ادامه داد: در خیلی از شهرهای ایران به خاطر نبود پرواز ایرلاین‌های داخلی، مسافران از ایرلاین‌های خارجی برای سفرهای خارجی خود استفاده می‌کردند. امروز با همت کیش ایر و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) این کار مهم آغاز شد و از این پس مسافران سایر شهرها می‌توانند برای انجام سفر خارجی، با یک کانکشن و از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) از ایرلاین‌های داخلی استفاده کنند. 

آدم  نژاد به محدودیت پرواز شبانه در فرودگاه مهرآباد تهران اشاره کرد و گفت: اکنون با راه اندازی پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) مسافران می‌توانند در تمام ساعات شبانه روز از پروازهای داخلی استفاده کنند.
وی افزود: ظرفیت فرودگاه حضرت امام با افتتاح ترمینال سلام افزایش یافته و اکنون می‌توان از این ظرفیت برای رفع برخی محدودیت‌های فرودگاه مهرآباد استفاده کرد. اکنون تمام ایرلاین‌هایی که پرواز خارجی دارند می‌توانند بخشی از پروازهای داخلی خود را نیز به این فرودگاه منتقل کنند.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه برای ارائه اینترنت در پرواز گفت: این مساله دو جنبه دارد. یکی جنبه فنی است که قابل دست‌یابی است و اکنون مشغول آماده سازی زیرساخت‌های آن هستیم. مساله دیگر جنبه مالی ارائه اینترنت است.
وی با اشاره به پر هزینه بودن این خدمات گفت: نمی توان انتظار داشت تمام هزینه این خدمات بر عهده مسافر باشد، بنابراین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با تجاری سازی این خدمت، از قیمت تمام شده آن برای مسافر بکاهیم.
آدم نژاد ادامه داد: قیمت استفاده از اینترنت بر قیمت بلیط هواپیما اضافه نخواهد شد و استفاده از آن به صورت انتخابی خواهد بود. در واقع متقاضیان استفاده از اینترنت در پرواز به صورت جداگانه هزینه این خدمت را خواهند پرداخت.
معاون وزیر راه و شهرسازی به تلاش برای برقراری پروازهای ایرتاکسی نیز اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فراهم شده و تا پایان سال شاهد برقراری پروازهای ایرتاکسی در کشور خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه‌های زیادی در کشور ایجاد شده و باید به فکر بهره‌برداری اقتصادی از این فرودگاه‌ها باشیم. پروازهای ایرتاکسی به افزایش فعالیت پروازی در فرودگاه‌های کشور و اقتصادی شدن این فرودگاه‌ها کمک می‌کند.
آدم نژاد در انتها با اشاره به قیمت بلیط هواپیما گفت: بلیط اکنون در بازه قیمتی تعیین شده توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود. اما ما سعی خواهیم کرد انحراف از معیار را در دامنه تعییر این بازه قیمتی کاهش دهیم تا احساس افزایش ناگهانی قیمت در بازار نیز کاهش یابد.