شناسهٔ خبر: 71250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نرخ شاخص حمل کالا بروزرسانی می‌شود

جلسه همدان رییس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از بروزرسانی نرخ حمل و نقل کالا بر اساس تن کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان، جمشید عظیمی در جمع مسئولان تشکل های صنفی شرکت ها و رانندگان کالای استان با اشاره به اینکه در حال حاضر نرخ حمل و نقل جاده‌ای هر تن-کیلومتر ۱۰۳۳ریال است، اظهار داشت:  با توجه به تغییرات قیمت، اقلام هزینه‌ای ناوگان، مبلغ نرخ تن کیلومتر نیز به شکل دوره‌ای به روز می شود.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام یکی از خواسته های بحق رانندگان محقق می شود، افزود: در این مرحله نرخ شاخص حمل بر اساس تن-کیلومتر ۱۴۰۰ ریال لحاظ و بروز رسانی و متوازن سازی نرخ حمل مسیر‌ها بر اساس شاخص یاد شده انجام می شود.

رییس اداره کالا اداره کل راهداری استان همدان اجرای این اقدام را، گامی موثر در توسعه صنعت حمل و نقل و حمل بار عنوان کرد و یادآور شد: این اقدام با توجه درخواست‌های مکرر تشکل‌های صنفی رانندگان مبنی بر ضرورت بروزرسانی نرخ حمل بر اساس تن-کیلومتر با در نظر گرفتن افزایش هزینه‌های موثر در فعالیت ناوگان از جمله هزینه‌های نگهداری ناوگان اجرایی شده است.

در این نشست مقرر شد پس از هماهنگی با استان های همجوار و مسئولان استان، نرخ تعیین شده اعلام شود.