شناسهٔ خبر: 71254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث تقاطع غیرهمسطح در ناحیه صنعتی خیرآباد اراک

پی ریزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از احداث تقاطع غیرهمسطح در ناحیه صنعتی خیرآباد شهراراک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی، احمد مرزبان با اشاره به اینکه قرارداد اجرایی این تقاطع غیرهمسطح با شرکت "جهاد نصر" به انعقاد رسیده است، گفت: قرارداد منعقد شده بین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت جهادنصر استان مرکزی از ابتدای دی ماه سال ۹۷ به مدت ۳۰ ماه با مبلغ قراردادی ۸۱میلیارد ریال اجرایی شده است.

مرزبان ادامه داد: تا به امروز مبلغ ۱۵میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح ناحیه صنعتی خیرآباد تخصیص یافته و این پروژه با بیش از ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

وی باتوجه به افزایش ترافیک محور اراک-سلفچگان، احداث تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی خیرآباد را حیاتی دانست و عنوان کرد: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح خیرآباد که به منظور تامین دسترسی شهرک صنعتی این منطقه به محور اصلی اراک-سلفچگان و همچنین راه دسترسی ایمن روستای خیرآباد و مجموعه های پذیرایی و گردشگری منطقه با دو دهانه ۲۰ و ۲۲ متری تهیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در پایان اظهار کرد: تاکنون علاوه بر ۱۵۰۰ مترمکعب "پی کنی"، ۲۰۰۰ متر مکعب نیز "خاکبرداری" برای اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح خیرآباد عملیاتی شده و ۶۰ مترمکعب نیز بتن ریزی انجام شده است .