شناسهٔ خبر: 71304 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گروه ساخت راه روستایی در خراسان شمالی تشکیل شد

بديعي‌مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: گروه ساخت راه روستایی برای اجرای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی, علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح کشور، ساخت راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است افزود: یک اکیپ برای ساخت راه در محورهای روستایی استان تشکیل شده است که به صورت امانی، نسبت به اجرای این پروژه ها اقدام می کند.

وی افزود: اولویت در اجرای این طرح ها، ساخت و تکمیل راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار است.

بدیعی بیان داشت: تلاش داریم تا از تمام توان و تجهیزات برای سرعت دادن به پروژه های راهسازی در محورهای روستایی بهره ببریم.

بر اساس این گزارش ساخت راه‌های روستایی و فرعی و همچنین نگهداری آن‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و قرار است ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور امسال تکمیل شود.

اكنون ميزان بهره مندي روستاييان استان از راه مناسب، ۸ درصد از ميانگين كشوري پايين تر است. بهره مندي روستاييان استان از راه مناسب حدود ۴۴ درصد است.

طول راه هاي روستايي استان چهار هزار و ۷۰۰ كيلومتر است كه ۳,۶ درصد از راه هاي روستايي كشور را دارد و در رتبه ۱۳ كشورهاي استان قرار گرفته است.