شناسهٔ خبر: 71305 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

نسخه کامل اپلیکیشن سازمان هواشناسی تا ابتدای مهرماه ارائه می‌شود

سازمان هواشناسی طراح اپلیکشین هواشناسی سازمان هواشناسی کشور از ارائه نسخه کامل و نهایی این اپلیکیشن تا ابتدای مهرماه سال جاری و پیش از شروع سال زراعی خبر داد.

جعفر پیشدادی، کارشناس همدیدی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اپلیکیشن سازمان هواشناسی دومین محصولی است که برای ارائه خدمات هواشناسی طراحی کرده‌ام گفت: نخستین محصولی که طراحی کردم ربات‌های هواشناسی ویژه رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی بود که پس از فراخوانده شدن توسط کاربران به پاسخگویی وضع هوای موجود می‌پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این اپلیکیشن در نسخه اندروید و نیز وب‌اپلیکیشن برای IOS در اختیار کاربران قرار گرفته است، گفت: خدمات این اپ در دو بخش عادی و تخصصی تهیه و طراحی شده است. وضعیت هوای حاضر، پیش‌بینی پنج‌روزه وضع هوا به صورت متنی و پیش‌بینی ساعتی(سه ساعته) صادر شده از مدل‌های هواشناسی از جمله خدماتی است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. قسمت دوم نیز مربوط به هشدارها و اخطارهای هواشناسی است که به‌صورت متنی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین قسمت سوم توصیه‌های سازمان هواشناسی به کشاورزان در استان‌های مختلف را به صورت متنی در اختیار کاربران و کشاورزان قرار می‌دهد.

پیشدادی با بیان اینکه کاربران می‌توانند با مراجعه به گزینه "موقعیت من" از وضعیت هوای موجود یا پیش‌بینی‌های هواشناسی از طریق ایستگاه‌های نزدیک به خود مطلع شوند، گفت: بخش تخصصی این اپلیکیشن که در دست تهیه است، مربوط به مباحثی نظیر داده‌های خودکار لحظه‌ای، نمایش نقشه‌های هواشناسی، تصاویر رادار و ماهواره است که به صورت تخصصی در دسترس قرار می‌گیرد.

وی، زبان برنامه‌نویسی این اپلیکیشن را جاوا و جاوا اسکریپت عنوان و اظهار کرد: خدمات عمومی اپلیکیشن هم‌اکنون در دسترس است و قسمت تخصصی تا ابتدای مهرماه در دسترس خواهد بود و پس از طی کردن یک دوره آزمایشی سه‌ماهه و تا پیش از شروع سال زراعی نسخه کامل و جامع اپلیکیشن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی، قالب زیبا و کاربرپسند و نیز ثبت اطلاعات موردنیاز کاربر برای ارسال اخطار و هشدارهای لازم را از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن برشمرد و گفت: نسخه اندروید این اپلیکیشن از طریق کافه‌بازار در دسترس کاربران است و نسخه وب‌اپلیکیشن نیز در آدرس WEBAPP.IRIMO.IR در دسترس قرار گرفته است.