شناسهٔ خبر: 71309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان انجام می شود

گام های مؤثر برای بازآفرینی شهری

بیل پروژه های احداث جاده کمربندی و رمپ و لوپ تقاطع غیرهمسطح در بندر امام خمینی(ره) با پیشرفت بالای ۱۵ درصد طی پنج ماهه نخست امسال از مهم ترین گام های عملی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در زمینه تعامل با پیرامون بندر و بازآفرینی شهری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، محمدعلی علایی سرپرست واحد مهندسی و عمران این اداره کل ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: پروژه احداث جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان با حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی بازه زمانی پنج ماهه سال جاری پیشرفت مالی ۷۱ درصدی از محل اعتبارات سرمایه ای تأثیر به سزایی در کاهش بارترافیک معابر درون شهری، جلوگیری از آسیب رساندن  به زیرساخت های  شهری، افزایش رفاه و معیشت مردم داشته است.

  سرپرست واحد مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین با اشاره به پیشرفت ۱۸ درصدی  پروژه احداث رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح افزود: این پروژه نیز طی پنج ماهه نخست سال جاری  ۳۲ درصد اعتبار سرمایه ای خود را جذب نموده است .

وی حذف گره ترافیکی میدان ریلی راه و کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی مسیر با کاهش نقاط برخورد و جداسازی فیزیکی مسیرهای ریلی راه آهن از اهم مزیت هایی برشمرد که در پی اتمام  این پروژه حاصل خواهد شد.

علایی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی خود را مقید به تعامل  با شهر می داند، خاطر نشان ساخت: با بهره برداری از این پروژه های عمرانی که با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی در حال تکمیل است، گام های مؤثری در بازآفرینی شهری برداشته خواهد شد.

یادآور می شود کلنگ احداث پروژه های جاده کمربندی و رمپ و لوپ تقاطع همسطح با اعتباری بالغ بر  ۹۰۰ میلیارد ریال طی اردیبهشت ماه سال جاری  به زمین زده شد.