شناسهٔ خبر: 7132 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان:

آغاز ساخت فرودگاه جدید اهواز از خرداد/فرودگاه جدید اهواز باید برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی شود

نشست استاندار اهواز اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص روند ساخت فرودگاه جدید اهواز با استاندار خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط‌ عمومی فرودگاه‌های خوزستان؛ محمدسعید شرفی مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: با توجه به حجم مسافر و ترافیک پروازی فرودگاه اهواز، ساخت فرودگاه جدید در مرکز استان امری ضروری ست که هرچه سریعتر این امر باید محقق شود.

وی ادامه داد؛ به همین منظور اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور طی سفری که دیروز (یکشنبه) به اهواز داشتند به بحث و گفتگو با استاندار خوزستان در خصوص آغاز پروژه ساخت فرودگاه جدید اهواز پرداختند.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان نیز در مورد عملیات ساخت فرودگاه جدید اهواز گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی در تلاش هستیم تا در خرداد ماه امسال بتوانیم پروژه ساخت فرودگاه جدید اهواز را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های خوزستان جزء سرمایه‌های این استان هستند٬ افزود: مشکلات فرودگاه‌های استان باید به زودی برطرف شود چراکه وجود برخی مشکلات در این فرودگاه‌ها شایسته این استان نیست.

غلامحسین باقریان عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه فرودگاه جدید اهواز باید برای صد سال آینده پیش‌بینی شود گفت: فرودگاه اهواز با توجه به وسعت استان و هاب منطقه، باید برای ۱۰۰ سال آینده برنامه‌ریزی شود و از استانداری خوزستان خواست تا هرچه سریعتر طرح جامع فرودگاه جدید را تهیه و مشکلات تملک زمین فرودگاه را حل نموده و مطالعات زیست محیطی منطقه را به اتمام برساند.

وی ادامه داد: کارگروهی در این راستا تا هفته آینده تشکیل خواهد شد تا هرچه سریعتر پیگیری‌های لازم را انجام دهند./

نظر شما