شناسهٔ خبر: 71325 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درهفته دولت صورت خواهد پذیرفت؛

بهره‌‌برداری از ۶۵ پروژه راه و شهرسازی گيلان

ماکان مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از به بهره‌برداري رسیدن ۶۵ پروژه در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازي استان گيلان، ماکان پدرام با بیان اینکه بالغ بر ۵۷۷میلیارد و۵۵۸ میلیون ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است ، افزود: بهسازی و آسفالت ۸۴.۶۰ کیلومتر از راه‌های روستایی درقالب ۴۱پروژه، اجرای ۱۱ پروه ابنیه فنی احداث ۲راه روستایی و بهره‌برداری از ۳۹۸ واحد مسکن مهر از جمله این طرح‌ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به افتتاح۳۹۸ واحد مسکن مهر در استان گیلان گفت:این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر۲۸۳میلیاردو۵۰۰میلیون ریال در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: جاده‌ها و راه‌هاي مواصلاتي به‌عنوان شريان‌هاي حياتي نقش تعيين‌كننده‌اي در توسعه همه‌جانبه به ويژه توسعه اقتصادي و مراودات تجاري و... دارند و اين شريان‌هاي حياتي به ‌ويژه در استان گيلان به‌عنوان استاني توريست‌پذير از اهميت ويژه‌اي برخوردارند.

پدرام با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان افزود: گیلان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی و همچنین تعدد روستاها می طلبد كه راه‌های مناسبی در بخش روستایی داشته، از این  رو در هفته دولت  بهسازی و آسفالت بیش از ۸۴.۶۰ كیلومتر محور روستایی استان به بهره برداری می رسد این در حالیست که طی سالهای اخیر بهسازی وآسفالت راههای روستایی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته تا جایی که شاخص آسفالت راههای روستایی استان به ۵۵.۵درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در پایان گفت: با توجه ویژه دولت ، خیز بزرگ رفع محرومیت از چهره راه‌های روستایی استان برداشته شده و می‌توان گفت اکنون با اجرای این پروژه‌های راه‌سازی بیش از۸۸۲۶ خانوار از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند.