شناسهٔ خبر: 71328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۸ درصدی مسافر در حمل و نقل ریلی راه آهن تهران

قطار مسافری مدیرکل راه آهن تهران گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴میلیون و ۷۱ هزار و ۷۴۷ مسافر از خدمات این اداره کل استفاده کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ در صد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن تهران ؛ عابدین هادی نژاد با اشاره به اهمیت راه آهن تهران در جابجایی بار و مسافر در کشور اظهار داشت : با تلاش های شبانه روزی همکاران این اداره کل امسال در دوره پیک تابستانه شاهد توسعه خدمات حوزه مسافری در ایستگاه های راه آهن تهران هستیم تا در جهت تأمین رضایت شهروندان گام برداریم.

وی با بیان اینکه کاهش زمان تأخیر و سیر قطارها یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته برای تأمین رضایت شهروندان و سهولت در خدمت رسانی به آنها است ادامه داد: سرانه تاخیر قطارهای اعزامی از ایستگاه تهران در چهار ماهه اول سال ۳۳،۹۸ ثانیه بوده که این رقم در سال۹۷ برابر با ۴۰ ثانیه بوده است.

جا به جایی مسافران حومه ای با ۸هزار و ۲۶۱ قطار

مدیر کل راه آهن تهران با اشاره به اینکه افزایش کیفیت خدمات دهی قطارها یک نیاز و ضرورت مهم است و به همین جهت ،طرح های مختلفی امسال در اداره کل راه آهن تهران طراحی و به اجرا خواهد رسید افزود: به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان حومه ای تعداد قطارهای مسافری در این اداره کل از ۷هزار و ۶۶۶ قطار در سال ۹۷ به ۸هزار و ۲۶۱ قطار رسید که افزایش ۸ درصدی تعداد قطارهای حومه ای در سال ۹۸ را رقم زده است.

هادی نژاد بابیان این که در ۴ ماهه نخست امسال ۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۷۴۷ نفر مسافر توسط اداره کل راه آهن تهران جابجا شده اند،گفت: میزان جابجایی مسافر و استفاده شهروندان از خدمات اداره کل راه آهن تهران در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۷۵ نفر مسافر بوده که با افزایش۸درصدی در مدت مشابه امسال روبرو شده است.

برچسب‌ها: