شناسهٔ خبر: 71345 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

دستورالعمل هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی تدوین می‌شود/جزئیات ۱۲ پروژه بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات

سر در ساختمان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رییس بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام جزئیات ۱۲ پروژه در حال اجرای آن بخش در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین دستورالعمل هوشمندسازی ساختمان های مسکونی خبر داد.

حامد رشیدی‌اقوم رییس بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از اقدامات مهم آن مرکز را اعلام کرد و گفت: سیستم یکپارچه پایش لرزه‌ای با پیشرفت ۱۰۰ درصدی منتظر تایید کارفرما، مانیتورینگ و کنترل هوشمند با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال خرید قطعات، دستورالعمل هوشمندسازی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با پیشرفت ۱۰۰ درصدی منتظر تایید کارفرما، قطع گاز موقع انفجار، کمیته تدوین نشریه سیستم‌های هوشمند و IT ساختمان با پیشرفت ۳۰ درصدی بخشی از پروژه‌های در حال اجرای بخش پایش و هوشمندسازی است.

به گفته وی، از دیگر پروژه‌های در حال اجرای بخش پایش و هوشمندسازی می‌توان به کمیته بازنگری نشریه ۱۱۰ با پیشرفت ۴۰ درصدی، تدوین دستورالعمل صدور گواهینامه فنی سیستم تخلیه الکتریکی و حفاظت از جان با پیشرفت ۲۰ درصدی، مطالعه سامانه‌های کشف و اعلام حریق و امکان‌سنجی راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی با پیشرفت ۸۰ درصدی، نقشه راه توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل کشور که در دست ابلاغ قرار دارد، اشاره کرد.

همچنین بررسی سیستم‌های هوشمند حمل و نقل و امکان‌سنجی راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی ITS منتظر اعلام نظر معاونت علمی و فناوری و ستاد حمل و نقل پیشرفته، تدوین نقشه راه توسعه هوشمندسازی شهری در شهر جدید سهند منتظر عقد قرارداد با کارفرما و هوشمندسازی ساختمان اداری منطقه آزاد قشم منتظر امضای قرار داد با کارفرما از دیگر پروژه‌هایی است که در بخش پایش و هوشمندسازی در دست پیگیری قرار دارد.

رییس بخش پایش و هوشمندسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، از دیگر مواردی را که در دستور کار آن بخش است را پروژه مشترکی با شهر جدید سهند که شامل تدوین نقشه راه توسعه شهر هوشمند سهند است عنوان کرد و گفت: پروژه‌ای مشارکتی با شرکت سرمایه‌گذاری مسکن که شامل تدوین دستورالعمل هوشمندسازی ساختمان‌های مسکونی است در حال انجام است. همچنین پروژه‌ای از قبل با سازمان مجری داشتیم که بر اساس آن در حال بومی‌سازی هشت بیمارستان کشور هستیم.