شناسهٔ خبر: 7136 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمایت بانک توسعه صادرات از طرح توسعه بندر شهید بهشتی

محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه با تغییر نگرش مسئولان به شرق کشور و با انجام مذاکرات با صندوق توسعه ملی، منابع مالی این طرح با کمترین وقفه و تشریفات قانونی به سازمان بنادر اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدنژاد با تأکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به امر توسعه جنوب شرق کشور نگاه فرابنگاهی دارد، از تضمین سرمایه گذاری بخش های خصوصی در این منطقه از کشور خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت سوق الجیشی بندر چابهار از نظر ملی و جهانی، یاد اورشد: بندر چابهار کانون ورودی کشور است و این سازمان ضمن نگاه فرا سازمانی و فرا ملی به بندر چابهار، از حضور شرکت های معتبر جهانی در این بندر استقبال می کند.

علی صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور، نیز گفت: اهمیت توسعه بندر چابهار بر همگان روشن است و بانک توسعه صادرات برای بخشهای توسعه ای و زیربنایی، صادرات و واردات کشور همکاری لازم را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شرق کشور و اهمیت سواحل مکران، این بانک از پروژه ها و طرحهای زیرساختی در این منطقه حمایت خواهد کرد.

در ادامه ی این گزارش داودی، رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اظهار داشت : دولت در برنامه ششم توجه زیادی به بخشهای توسعه ای دارد. به همین منظور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور توجه زیادی به تعادل بخشی توسعه ای شده است.

داودی اظهار امیدواری کرد : با توجه به اهداف تعیین شده برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، مشکل تأمین منابع مالی با تشریک مساعی صندوق توسعه ملی و محوریت بانک توسعه صادرات حل شود.

نظر شما