شناسهٔ خبر: 71390 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

ساخت و بازسازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان مرکزی تا پایان دولت دوازدهم

بازآفرینی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی اعلام کرد: سهم استان مرکزی ساخت ۲۰۸۷ واحد در بافت های فرسوده است که بیشترین تعداد آن در شهر اراک و ساوه قرار دارد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه وشهر سازی استان مرکزی، احمد مرزبان در این جلسه بیان داشت: سهم استان مرکزی ساخت ۲۰۸۷ واحد در بافت های فرسوده است که بیشترین تعداد آن در شهر اراک و ساوه قرار دارد ومقرر شد از این تعداد، هزار واحد در شهر اراک، ۸۰۰واحد در شهر ساوه، ۱۰۰واحد در شهر خمین، ۱۰۰واحد در شهر دلیجان و ۸۷ واحد در شهر محلات با هماهنگی فرمانداران و برگزاری جلساتی در معاونت عمرانی استانداری مرکزی تصمیم گیری و ساخته شود.

وی افزود: اگر ۸۰۰ واحد در نظر گرفته شده برای شهرستان ساوه ساخته و تکمیل شود، می توان گفت مشکل مسکن این شهر تا حد زیادی برطرف می شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: همچنین مقرر شده است  ۱۲هزار واحد مسکونی ۹۹ در دو شهرک مهاجران و امیرکبیر ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی درخصوص اعطای تسهیلات مناسب جهت بازسازی بافت های فرسوده در استان مرکزی گفت: در تفاهم‌نامه‌ی میان بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تمام متقاضیان ساخت مسکن  دربافت فرسوده ، در صورت درخواست برای بازسازی ملک خود بتوانند از تسهیلات ۴۰میلیون تومانی با سود ۹درصد بابت ساخت هر واحد استفاده کنند. این مبلغ برای شهروندان سایر شهرستان ها ۳۰میلیون تومان است.

همچنین این افراد می توانند برای اسکان موقت خود تا بازسازی بافت فرسوده، از تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰میلیون تومانی در شهر اراک و ۱۵میلیون تومانی در سایر شهرستان ها استفاده کنند. البته مالکانی که بخواهند از فناوری های نوین در بازسازی منازل خود استفاده کنند می توانند از ۴۰ میلیون تومان وام دیگر با سود ۱۸درصد استفاده کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه استاندارمرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی ، فرماندار اراک، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، شهردار اراک وسایر دستگاههای خدمات رسان حضور داشتند.