شناسهٔ خبر: 71405 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

ماندگاری هوای گرم در مناطق غربی و جنوب‌غربی تا یک هفته ادامه دارد

دما هوا هواشناسی فریبا گودرزی با بیان اینکه در پنج روز آینده اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی خواهند داشت، گفت: ماندگاری هوای گرم در مناطق غربی و جنوب غربی تا یک هفته ادامه دارد

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: طی پنج روز آینده اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی آفتابی خواهند داشت. بعد از ظهر امروز برای برخی نقاط استان آذربایجان غربی، شمال کردستان  افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: در جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب فارس به خصوص در ساعات بعد از ظهر رشد ابر گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. سه شنبه بعد از ظهر برای جنوب کرمان، ارتفاعات هرمزگان و نیز ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می شود.چهارشنبه برای شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده رخ می دهد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در مناطق غربی و جنوب غربی کشور شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، نیمه غربی لرستان و استان خوزستان ماندگاری هوای گرم تا یک هفته ادامه دارد.
همچنین طی پنج روز آینده  همچنان وزش باد  شدید در نوار شرقی کشور به‌خصوص منطقه زابل ادامه داشته علاوه بر این در شرق استان‌های یزد و کرمان و برخی نقاط جنوب خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی نیز وزش باد و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.