شناسهٔ خبر: 71409 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:

افزایش ۴۱ درصدی پروازهای فرودگاه ابادان در ۵ ماهه نخست سال

پروانه سهرابی مدیر فرودگاه آبادان از افزایش ۴۱ درصدی پروازهای فرودگاه ابادان در ۵ ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‎عمومي فرودگاه آبادان، پروانه سهرابي در جریان بازديد شهردار آبادان گفت: با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در سايت توريستي بزرگترين منطقه آزاد ايران، چشم‎انداز بسيار مثبتي را مي‎توان براي آن در نظر گرفت كه نياز به همكاري و تعامل با سازمان‎ها و ارگان‎هاي مختلف دارد.

وي گفت: با توجه به پتانسيل و ظرفيت‎هاي فرودگاه آبادان و با توجه به انتظارات مردم منطقه از فرودگاهي با اين پيشينه مثبت، زيباسازي محيطي فرودگاه نقش بسزايي در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غيرمستقيمي را در شريان‎هاي اقتصادي منطقه وارد مي‎كند.

وي در مورد روند افزايش پروازها در سال جاري گفت: همكاري و تعامل شركت‎هاي هواپيمايي افزايش ۴۱ درصدي پروازها در پنج ماهه ابتداي سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل را به دنبال داشت اما كمبود فضاي ترمينال در پروازهاي همزمان، شركت‎هاي هواپيمايي، مسافران و كاركنان فرودگاه را با مشكل مواجه مي‎كند.

مدير فرودگاه آبادان با اشاره به تاكيد مديرعامل شركت فرودگاه‎ها در مورد پيگيري موضوع زيباسازي و اصلاح ساختار فيزيكي ورودي تصريح كرد: عمران، زيباسازي محيطي، نورپردازي و احيا فضاي سبز فرودگاه به عنوان مركز ورودي هر منطقه بي شك نقش بسزايي در تحقق اهداف خواهد داشت كه تاثير و تبعات اين عمران به يقين در جذب سرمايه‎گذاران در فرودگاه و منطقه و در نهايت درآمدزايي قابل تامل است.

پروانه سهرابي با اشاره به اينكه در پنج ماهه اول سال جاري بيش از ۳۵۹ هزار مسافر در فرودگاه آبادان اعزام و پذيرش شده‎اند، گفت: اين آمار مسئوليت همه سازمان‎ها و ارگان‎ها را نسبت به ارائه خدمات از جمله رفاهي و بصري دو چندان مي‎كند كه يكي از راه‎هاي تحقق اين مهم زيباسازي محيطي و احيا فضاي سبز است و شهرداري نقش مهمي در اين زمينه دارد.

همچنين حسين حميدپور، شهردار مركزي آبادان، با اشاره به نواقص ساختار ظاهري ورودي فرودگاه و ظرفيت و قابليت‎هاي موجود براي توسعه آن گفت: فرودگاه آبادان در اين منطقه جايگاهي راهبردي دارد و تغيير شكل درگاه ورودي، بلوار ورودي، پاركينگ خودرويي و شرايط فضاي سبز فرودگاه را لازم و ضروري است.