شناسهٔ خبر: 7142 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اعلام فهرست نهايی كانديداهای انتخاب بازرس سازمان نظام‌مهندسی استان تهران

نظام‌مهندسی تهران فهرست نهايي كانديداهای انتخاب بازرس سازمان نظام‌مهندسی استان تهران در حالی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی، فهرست نهايي كانديداهاي هفتمين دوره انتخابات نظام مهندسي تهران در حالي اعلام شده كه در آن تغييري در نام يكي از كانديداها به چشم مي‌خورد. در اين ليست كه از سوي سازمان نظام‌مهندسي استان تهران اعلام شده، حسن خوارزمي از كانديداتوري هفتمين دوره انتخابات بازرسان و عدم تطابق ميزان سابقه كاري به موجب ماده ۸۱ قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان انصراف داده و به جاي آن مهندس محمدكريم شفيع و مسعود آرين به عنوان كانديداهاي انتخابات بازرسان نظام مهندسي از سوي سازمان معرفي شده‌اند.

اسامي كانديداهاي هفتمين دوره انتخابات بازرسي نظام مهندسي بدين شرح اعلام شد: مسعود آرين، مهندس رضا جعفرآبادي، محسن رجب زاده، افشين رئيسي نژاد، محمدكريم شفيعي، محمدعلي طهرانيان، فرزاد لحمي و مهدي محرمي.

اين در حالي است كه انتخابات نظام مهندسي در دهه اول مهرماه سال جاري برگزار مي‌شود و گفته‌هاي مسئولان حاكي از پيگيري و نظارت جدي اين سازمان به عنوان دستگاهي بالادستي است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي منوچهر شيباني روز شنبه ۱۹ ارديبهشت ماه در جمع خبرنگاران تاکید كرد: وزارت راه و شهرسازي به عنوان دستگاه نظارتي از هيچ تخلفي در سازمان‌هاي نظام مهندسي نمی‌گذرد و از طريق مراجع ذيربط تخلفات احتمالي را پيگيري مي‌كند.

وي در سخنان خود اعلام كرد: بازنگري در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ضروري است و اصلاح آن و آيين نامه ماده ۳۳ مبحث دوم مقررات ملي ساختمان از اولويت هاي وزارت راه و شهرسازي است.

اين مقام مسئول داشتن پروانه اشتغال بكار را براي عضويت در هيات مديره سازمان‌هاي نظام مهندسي ضروري دانست و افزود: وجود مهندسان پيشكسوت در هيات عالي نظارت باعث مي‌شود انتخابات اين دوره با درايت و تجربه پيشكسوتان در محيطي سالم با رعايت حقوق شهروندي برگزار شود و در راستاي تحقق اين هدف مديران و كاركنان وزارت راه و شهرسازي از دخالت در برگزاري اين انتخابات منع شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، روز گذشته نيز برخي از مهندسان و اعضاي سازمان نظام مهندسي به دليل اجرايي نشدن قانون نظام مهندسي مقابل ساختمان نظام مهندسي استان تهران واقع در خيابان ايران زمين تجمع كردند. بخش عمده‌اي از اعتراضات اين اعضا به تصويب نشدن قانون الزام حضور مهندسان بر سر ساختمان و سازه بود كه قرار بود از ابتداي امسال (۹۴) اجرايي شود./

نظر شما