شناسهٔ خبر: 7143 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل بيش از پنج ميليون تن كالا در استان گلستان

حمل و نقل عمومی درون شهری رئيس اداره حمل و نقل كالاي اداره كل گلستان گفت: ۵ ميليون و ۲۹ هزار و ۴۳۴ تن كالا توسط ۴۳۵ هزار و ۶۰ سفر درون و برون استاني در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۳ از مبادي استان گلستان به ساير مقاصد استان و كشور حمل و نقل شد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان، سيد علي حسيني دراين گفت: به استناد آمار و گزارش دريافتي از سامانه هوشمند مديريت كنترل بارنامه اين اداره كل و بر اساس بارنامه هاي صادره توسط شركتهاي حمل و نقل بار استان، ميزان ۵  ميليون و ۲۹  هزار و ۴۳۴  تن بار طي ۴۳۵  هزار و ۶۰ سرويس از مبادي مختلف شهرستان هاي استان به ساير مقاصد درون و برون استاني جابجا شده است.

وی  افزود: در اين حمل و نقل بيش از به ۹۲۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي با تلاش بيش از ۱۱ هزار راننده حرفه اي فعاليت داشته اند كه متوسط عمر اين ناوگان حدود ۱۵ سال اعلام مي شود.

سيد علي حسيني در پايان افزود: حجم بالايي از ميزان حمل و نقل كالاي استان گلستان مربوط به جابجايي محصولات كشاورزي است و با توجه به نوع اين محصولات كه شامل گندم، جو،كلزا،گوجه فرنگي، سيب زميني،مركبات و .....  از اهميت استراتژيكي خاصي برخوردار مي باشدكه اين امر در وهله اول مستلزم حمل محصول از مزرعه به انبارها و ميادين بوده و سپس اقدام به خروج از استان می شود كه اين فرآيند نياز به برنامه ريزي دقيق دارد.

با كمك ظرفيت هاي حمل و نقلي مطلوب استان قريب به يك ميليون تن سيمان از كارخانه سيمان گاليكش به ساير مقاصد استان و كشور حمل شده است.

نظر شما