شناسهٔ خبر: 71444 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن خبر داد؛

احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای‌مسلح به ۱۰ هزار میلیاردتومان تامین مالی نیاز دارد

نادر قاسمی نادر قاسمی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح به ۱۰ هزار میلیاردتومان تامین مالی نیازمند است، گفت: تامین رقم ۱۰ هزار میلیاردتومان به تنهایی برای بانک مسکن برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی وجود ندارد و باید برای تامین این رقم، بانک‌های دیگر همکاری کنند.

نادر قاسمی عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص اقدامات بانک‌مسکن برای تامین مالی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که تفاهمنامه آن بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای‌مسلح امضا شد، گفت: تامین مالی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی قرار است توسط بانک مسکن و بانک‌های نیروهای مسلح از جمله بانک سپه، قوامین، حکمت که قرارداد با نیروهای مسلح دارند، تامین شود.

عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن ادامه داد: تامین مالی احداث واحدهای مسکونی نیروهای مسلح رقم بالایی است و پیش‌بینی این است که نزدیک به ۱۰ هزار میلیاردتومان برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح، نیاز است.

قاسمی افزود: مبلغ و منبع تامین مالی اجرای این تفاهمنامه در نشست کارشناسی و تخصصی پیگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه در جلسه مشترکی که بین نمایندگان وزارت راه و وزارت دفاع تشکیل شد، درخواست شده بود که نرخ سود تسهیلات احداث این پروژه‌ها با نرخ سود پایین باشد، اعلام کرد: نرخ سود پایین فقط با موافقت سازمان برنامه و بودجه می تواند اجرایی شود و نرخ سود پایین مستلزم آن است که سازمانی که می‌خواهد تسهیلات بگیرد رقم مورد نظر را با صفر درصد سود در بانک سپرده‌گذاری کند و بانک با نرخ ۱۸ درصد تسهیلات را پرداخت کند تا این رقم به میانگین ۹ درصد برسد و بتوان تسهیلات را پرداخت کرد.

قاسمی تاکید کرد: تامین مالی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بحث اول جلسات مشترک نمایندگان وزارت راه و وزارت دفاع است که باید محل آن مشخص شود.

وی توضیح داد: تامین رقم ۱۰ هزار میلیاردتومان به تنهایی برای بانک‌مسکن برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی وجود ندارد، مگر آنکه بانک‌های دیگر کمک کنند و به میدان بیایند و این رقم بین بانک‌های دیگر تقسیم شود.