شناسهٔ خبر: 71446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی فعال است، مسافران پیش از سفر وضعیت راه‌های کشور را استعلام کنند

سامانه ۱۴۱ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش سفرها و تردد در جاده‌ها، از مسافران انتظار می رود پیش از سفر، از وضعیت جاده ها با شماره گيري ۱۴۱ مطلع شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی,  علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: مرکز مدیریت راه های استان به طور شبانه روزی آماده پاسخ گویی است و برای تامین و ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای، سامانه ۱۴۱ در ۲۴ ساعت فعال است.

وی خاطرنشان کرد: مسافران می توانند برای آگاهی از آخرين وضعيت ترافيكي در سطح جاده هاي كشورواطلاع از محدوديت های ترافیکی درمحورها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

بدیعی مقدم اظهار داشت: با توجه به افزایش سفرها و در راستای افزایش ایمنی سفرهای جاده ای، نظارت و کنترل بر تمام سامانه ها و تجهیزات هوشمند جاده اي (ITS) بیشتر شده است و تلاش داریم تا با به روز رسانی تابلوهای پیام متغیر و سامانه گویای ۱۴۱، خدمات به مسافران بهبود یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظارت ها بر ترددهای جاده ای و خدمات رسانی به مسافران، تشدید شده و باهماهنگی گشت های راهداری، پلیس راه و سایر دستگاه های امدادی، تدابیر لازم برای ارتقای ایمنی سفرها و روان سازی ترددها انجام شده است.