شناسهٔ خبر: 71471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان :

حفاظت از زمین‌های دولتی از اهم وظایف راه و شهرسازی گلستان است

جلسه گلستان مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با بیان اینکه مواظبت و حراست و حفاظت از زمین های دولتی از اهم وظایف این اداره کل در استان است افزود: این موضوع که زمین های ملی در استان گلستان بسیار محدود می باشد وظیفه ما در حفظ و نگهداری از آن را دو چندان می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان , "حسین محبوبی"  مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان در دیدار با هاشمیان مدیر کل دادگستری استان ضمن بیان مطلب فوق ادامه داد: در امسال و با توجه به سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی در راستای و تولید مسکن انبوه در قالب های مختلف استان گلستان نیز در سالجاری پیرو سیاست های وزارتخانه متبوع اقدامات مناسبی را در این خصوص انجام داده است.

وی افزود : تا کنون زمین های مناسب در سطح شهرستان های استان شناسایی و جهت مشارکت با بخش خصوصی معرفی و در نشریه های کثیر الانتشار آگهی شده است.

این مقام مسئول ضمن تشکر از دادستانها و قضات سطح استان بیان داشت: با توجه به نوع کاری در زمینه های مختلف املاکی و حقوقی همکاری های خوبی فی ما بین این اداره کل و اداره کل دادگستری استان وجود دارد که خوشبختانه تا کنون منتج به نتایج خوبی گردیده است.

محبوبی کوتاه تر شدن زمان رسیدگی به دعاوی اراضی دولتی ارسال از این اداره کل را در محاکم قضایی را درخواست داشتند.

 در ادامه این دیدار هاشمیان مدیر کل دادگستری استان گلستان بیان داشت: باید حساسیت ها در ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های حاشیه شهرها بیشتر شود و از هرگونه اقدام عمرانی در آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: اتحاد، همدلی و همکاری از جمله عواملی مهمی است که می تواند در رسیدن به هدف در دو دستگاه جاری شود.

شایان ذکر است: در این دیدار معاونت های املاک و حقوقی، بازآفرینی شهری و مسکن و شهرسازی و معماری و روسای اداره حقوقی و ارتباطات و اطلاع رسانی و فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی استان حضور داشتند.