شناسهٔ خبر: 71566 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبرداد

افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در شهرهای مختلف به مناسبت هفته دولت

مصطفی صفایی مصطفی صفایی در تشریح افتتاح پروژه‌های فرودگاهی در هفته دولت گفت: در این هفته شاهد افتتاح پروژه‌هایی در فرودگاه‌های اصفهان، مشهد، شیراز، ارومیه، بوشهر، زاهدان،  شاهرود، گناباد، بجنورد، زنجان و اراک خواهیم بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی صفایی، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری این شرکت با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۵ پروژه فرودگاهی با ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت گفت: افتتاح ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل، توسعه ترمینال و اپرون فرودگاه تبریز، بازسازی اپرون فرودگاه لارستان، دو پروژه در فرودگاه رشت و دو پروژه در فرودگاه مهرآباد از جمله برنامه‌های افتتاح در هفته دولت است.

وی ادامه داد: در این هفته همچنین شاهد افتتاح پروژه‌هایی در فرودگاه‌های اصفهان، مشهد، شیراز، ارومیه، بوشهر، زاهدان،  شاهرود، گناباد، بجنورد، زنجان و اراک  خواهیم بود.

صفایی افزود: البته ۲۵ پروژه یاد شده در ۹ فرودگاه شامل طرح های بزرگ بوده و در بقیه فرودگاه ها طرح های نسبتا کوچکتری افتتاح خواهد شد.

حمیدرضا سیدی، معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی نیز در این نشست بیشترین درآمد این شرکت را متعلق به پروازهای عمومی دانسته و گفت: اگر برای توسعه فرودگاه های کوچک نیز کمکی می شود تنها به دلیل رعایت عدالت اجتماعی است چرا که این فرودگاه ها شاید به سختی بتوانند درآمدهای جاری خود را تامین کنند.

وی با اشاره ای به نسبت هزینه های جاری و توسعه ای فرودگاه ها گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد هزینه ها صرف توسعه و ۶۰ درصد صرف هزینه های جاری می شود که با توجه به اوضاع بازار، هزینه های جاری در حال افزایش است.

سیدی افزایش میزان هزینه های جاری را زمینه ساز پایین آمدن هزینه های توسعه فرودگاه ها دانست.