شناسهٔ خبر: 7157 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

توکلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

تکمیل ۲۲ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در سال ۹۴/ متروی هشتگرد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

شرکت عمران هشتگرد مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از افتتاح متروی هشتگرد تا پایان امسال خبر داد و گفت: با تکمیل ۲۲ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد امیدواریم پرونده پروژه‌های مسکن مهر این شهر تا پایان امسال بسته شود.

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت متروی شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: طی بازدید وزیر راه و شهرسازی از متروی هشتگرد در سال ۹۳ و تاکید وی بر تکمیل پروژه مترو جهت دسترسی آسان مردم از کلانشهر تهران و کرج به هشتگرد، امیدوارم با برنامه‌ریزی انجام‌شده و حمایت مالی تا پایان سال ۹۴ متروی این شهر به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار متروی هشتگرد با جدیت در حال فعالیت در پروژه است گفت: این پروژه تاکنون ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بهره‌برداری از آن قطعا رشد و ترقی شهر جدید را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از انعقاد قرارداد برای تامین تجهیزات متروی هشتگرد خبر داد و افزود: این اقدام در حال انجام است ضمن اینکه برای تامین ناوگان نیز مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر مترو با توجه به تاکید وزیر راه وشهرسازی، ریل‌باس هشتگرد به تهران نیز از میدان راه آهن تا هشتگرد با روزانه چهار رام قطار در مسیر رفت و چهار رام قطار در مسیر برگشت در حال فعالیت است.

اجرای ۴ پروژه بزرگ تجاری- فرهنگی در شهر جدید هشتگرد

توکلی در بخش دیگری از اظهاراتش از اجرای چهار پروژه بزرگ سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز تجاری، فرهنگی و اقتصادی در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: احداث این پروژه‌ها علاوه بر اینکه یک مزیت بسیار مهم برای شهر جدید هشتگرد محسوب می‌شود می‌تواند اثرات منطقه‌ای مثبتی داشته باشد به طوری که شرایط را برای جذب متقاضیانی از کرج، قزوین و حومه هشتگرد به این شهر فراهم کند.

مدیرعامل شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه تمام نیازهای جامعه شهری در این طرح‌ها دیده شده است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها حدود چهار هزار میلیارد تومان است که مطالعات اولیه و تفاهم‌نامه آن با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام شده و در مرحله تعیین سهم دولت و بخش خصوصی قرار دارد.

تکمیل ۲۲ هزار واحد مسکن مهر در سال جاری

وی همچنین نسبت به اتمام پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید هشتگرد در سال جاری اظهار امیدواری کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در این شهر افتتاح شده و با تکمیل ۲۲ هزار واحد باقیمانده که تاکنون بیش از ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در سال جاری پرونده پروژه‌های مسکن مهر با قراردادهای سه جانبه بسته می‌شود. علاوه بر این تعدادی از پروژه‌ها به صورت دو جانبه هستند که پیش بینی می‌شود این پروژه‌ها نیز تا پایان امسال بسته شود.

توکلی افزود: در حال حاضر ۶ هزار پروژه مسکن مهر در هشتگرد تکمیل شده اما برای تحویل نیازمند تامین خدماتی مانند آب، برق و گاز هستند که تمهیداتی در این زمینه برای تامین این قطعات با دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شده تا واحدها سریعتر به متقاضیان واگذار شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: با توجه به اینکه واحدهای مسکن مهر نیازمند ساخت مدرسه و تامین خدمات هستند، سال گذشته دو باب افتتاح شد و پنج مدرسه دیگر نیز امسال تکمیل و آماده تحویل به آموزش و پرورش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ۱۲ مدرسه نیز آغاز شده و عملیات ساخت چهار باب مسجد نیز امسال به پایان می‌رسد. ضمن اینکه عملیات ساخت دو کلانتری نیز در مراحل نهایی قراد دارد و در نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد.

توکلی از آغاز ساخت یک کتابخانه در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: ساخت یک تقاطع غیرهمسطح نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه طرح تفصیلی شهرجدید هشتگرد نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: احداث پارک علم و فناوری و ایجاد مبلمان و المان‌های شهری از دیگر برنامه‌های ما در این شهر جدید است./

نظر شما