شناسهٔ خبر: 7162 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی ۶ مسیر پروازی بین‌المللی جدید/ تهران- آتن، تهران- سن‌پترزبورگ و تهران-سوچی

سعید چلندری مدیر کل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از راه اندازی ۶ مسیر خارجی جدید توسط شرکت هواپیمایی ماهان حداکثر تا دوم تیرماه خبر داد و گفت: تا پیش از این مسیرهای پروازی تهران - منامه(بحرین) توسط شرکت هواپیمایی گلف ایر، تهران - مسکو توسط ایرلاین ایرفلوت روسیه و تهران – میلان توسط ایران ایر در حال انجام است که به زودی توسط ماهان نیز صورت می‌گیرد؛ همچنین خطوط پروازی جدید در مسیرهای تهران- سن‌پترزبورگ، تهران – سوچی و تهران – آتن نیز در آینده نزدیک برقرار خواهند شد.

سعید چلندری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۱۲۰ نشست و برخاست در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شود، گفت: سالانه به طور میانگین حدود ۶ میلیون مسافر از این فرودگاه اعزام و پذیرش می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ ایرلاین داخلی و ۳۰ ایرلاین خارجی در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) فعالیت دارند، افزود: سهم ایرلاین‌های داخلی از پروازهای خارجی این فرودگاه ۵۹ درصد و سهم ایرلاین‌های خارجی نیز ۴۱ درصد است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) از درخواست برخی ایرلاین‌های داخلی و خارجی برای راه اندازی مسیرهای پروازی  جدید و افزایش پروازهای برخی مسیرهای فعلی خبرداد و گفت: در حال حاضر پرواز تهران - منامه(بحرین) توسط شرکت هواپیمایی گلف ایر در حال انجام است که به زودی توسط شرکت هواپیمایی ماهان نیز انجام خواهد شد.

چلندری همچنین از راه‌اندازی پروازهای مسکو از سوی هواپیمایی ماهان خبر داد و گفت: پروازهای این مسیر توسط ایرلاین ایرفلوت روسیه در حال انجام است که به زودی شرکت هواپیمایی ماهان نیز این مسیرها را راه‌اندازی می‌کند.

وی از راه اندازی سه مسیر پروازی جدید در مسیر تهران - سن‌پترزبورگ، تهران - سوچی و تهران - آتن نیز در آینده نزدیک خبر داد.

چلندری همچنین از برقراری پروازهای تهران- میلان شرکت هواپیمایی ماهان خبر داد و گفت: البته این مسیر پروازی توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر در حال انجام است و توسط شرکت هواپیمایی ماهان نیز به زودی راه اندازی می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی امام خمینی همچنین از درخواست ماهان برای راه اندازی پروازهای تهران- لندن خبر داد و گفت: البته هنوز برنامه پروازی برای راه اندازی این مسیر مشخص نشده است. /

نظر شما