شناسهٔ خبر: 71620 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری مازندران خبر داد:

اجرای ۴۶۴ پروژه راهداری در جاده‌های مازندران

نشست مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در نشست با اصحاب رسانه که برای گرامی داشت هفته دولت برگزار شد عنوان کرد: با تلاش راهداران ۴۶۴ پروژه عمرانی در جاده های استان با اعتباری بالغ بر ۴۰۲۹ میلیارد ریال در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران, عباسعلی نجفی اظهار داشت : با تلاش راهداران ۴۶۴ پروژه عمرانی در جاده های استان با اعتباری بالغ بر ۴۰۲۹ میلیارد ریال که ۱۴۶پرژوه مربوط به راه‌ روستایی، ۱۹ پروژه در حوزه فنی اجرایی و ۴۲ پروژه در جهت بهسازی راه‌ها، ۳۰ پروژه مربوط به ایمنی،۵۴ پروژه برای آسفالت و ۶۸ پروژه برای ایجاد کانال‌ها و ۱۰۵ پروژه مربوط به حوادث سیل سال ۹۷ و ۹۸ است در دست اجراست.

وی افزود: هفته دولت مهمترين مناسبت تقويمي دستگاه هاي اجرايي و زمان گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر و ۱۵ هزار شهيد دولت که ۳۳ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد ۸ پروژه در حوزه راهداری با اعتبار ۱۸۰ میلیون ریال و ۲۵ پروژه در حوزه فنی و نظارت با اعتبار ۳۷ میلیون ریال آماده بهره برداری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  پروژه های شاخص قابل افتتاح را شامل  احداث ساختمان پاسگاه‌های پلیس راه گزنک و پلیس راه سوادکوه ، بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی "پاسند -  غریب محله " بهشهر ، بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی "رئیس کلا -  امام کلا" سوادکوه شمالی، بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی "وسیه سر -  وندچال " سوادکوه،بهسازی و تعریض محور زرگر شهر -  اجاکسر، تعمیرات اساسی پل های بزرگ "مرگن محور کندوان" ، " اوجانو محور کندوان" ، " همت آباد شیرود " ، " چالکرود رامسر" و " عبدالله آباد نور "  ،احداث روشنایی محور "زیرآب -  پل سفید "و پارکینگ های محورهای پر تردد استان عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه در پنج ماهه امسال  بیش از ۳۷۰۰ متر نیوجرسی در جاده‌ها اجرا شده است، افزود: ۸۵۰ کیلومتر خط‌کشی در سطح محورها انجام شده و بیش از ۷ هزار متر روشنایی طولی در محورهای استان اجرایی شده است.

نجفی ادامه داد: در کل کشور ۳۴۰۰ کیلومتر روشنایی داریم که  تنها ۳۶۰ کیلومتر در استان نصب شده که بحث نگهداری این روشنایی‌ها حائز اهمیت است.

وی در ارتباط با  ایجاد حفاظ و گاردریل‌ها بیان کرد: جایگزین جداول بتونی به جای گاردریل در برنامه کاری قرار داشته که در محور قائم‌شهر به بابل آغاز شده است.

وی در ادامه در مورد خسارت سیل افزود : درمجموع حدود ۲۰ درصد از راههای مازندران بر اثر سیل مهر ماه ۹۷ ، اسفند ۹۷ و فروردین  و اردیبهشت ماه ۹۸ دچار خسارت گردید که حدود ۵۳۹۰ میلیارد ریال میزان خسارت وارده می باشد.

نجفی به اقدامات ايمن سازي در سطح محور استان اشاره و افزود : با توجه به تردد ميليوني مسافر و گردشگر اقدامات وسيع و گسترده اي در خصوص ايمن سازي محور در قالب اجراي روكش آسفالت ، خط كشي ، نصب علائم ، اَشكار سازي نقاط پر حادثه و ... به اجرا در آمده است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان گفت: زيبا سازي و حفظ مبلمان جاده اي مي تواند عاملي موثر در جهت ايمن سازي محورها  باشد وی در ادامه فرهنگ سازي عمومي براي پاكسازي و زيباسازي حريم راه ها را براي ايجاد بستر مناسب در محورهاي استان بسيار مثمرثمر دانست و ياد آور شد : مازندران با توجه به شرايط جغرافيايي خود همه ساله پذيراي هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از اين رو نبايد در چنين استاني شاهد بي نظمي و اختلال در سطح محورها و حاشيه راه هاي آن باشيم.

نجفی عمر ناوگان کالا را بالای ۲۱ سال بیان کرد و تصریح نمود: با توجه به حجم بالای حمل کالا در استان می طلبد که در خصوص نوسازی ناوگان باری استان اقدامی شایسته انجام پذیرد .