شناسهٔ خبر: 71629 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۳۰ ميليارد ریال اعتبار برای ارتقای ایمنی محورهای هرمزگان

پخش آسفالت معاون راهداري اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي هرمزگان در جلسه هم انديشي فعالان ايمنی و حريم شرق استان از تخصیص اعتبار ۳۰ ميليارد ريالی برای ارتقای ایمنی محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان هرمزگان, جلسه هم انديشي فعالان ايمني و حريم شرق استان با حضور معاون راهداري اين اداره كل  ، سرهنگ مجيدزاده نماينده  جمعيت طرفداران ايمني راههادر استان  ، رئيس اداره ايمني و حريم استان، معاون عمراني فرمانداري ميناب ، روساي ادارات ، مسئولان شهر ميناب ( بخشداران،شوراها و دهياران) و جمعي از كارشناسان به ميزباني اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان ميناب برگزار شد.

ميردادي در اين جلسه با تأكيد بر صيانت و حفاظت از حريم راههاي استان به ویژه راههاي روستائي ، حضور به موقع راهداران در صحنه هاي تصادف جاده اي ، ايمن سازي محورهاي مواصلاتي با بروز رساني علائم ايمني راخواستار شد .

وی گفت: با انجام ۱۳۰ كيلومتر روكش آسفالت با اعتباري بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال در شرق استان اميد آن ميرود در امسال آمار تصادفات كاهش چشمگيري داشته باشد.

معاون راهداري اداره كل راهداري وحمل ونقل جاده اي استان از اختصاص اعتبار جهت بهسازي ادامه محور سندرك به طول ۲۰ كيلومتر كه در هفته دولت شروع خواهد شد خبر داد .

درادامه اين جلسه سرهنگ مجيدزاده به نقش آموزش با توجه به هزينه كم وبازدهي بالادركاهش تصادفات و ايمن سازي جاده ها اشاره کرد و گفت: وصل نمودن مسئولان محلي (دهياران،شوراها) با حوزه راهداري وحمل ونقل  پليس راه و برگزاري اين جلسات مي تواند بسيار موثر باشد .

وي همچنين از اعضاء خواست با كمك گرفتن از آموزش و پرورش و ترويج فرهنگ راهنمائي و رانندگي در مدارس و حضور در مدارس و كلاس درس و آموزش به معلمان و مديران اين فرهنگ را در بين كودكان و نوجوانان نهادينه كنند.

پيرو اين جلسه ميرزاده رئيس اداره ايمني و حريم راه استان هرمزگان با اشاره به تفاوت آمار تصادفات كشور با نرم جهاني افزود :لازم است در بحث صدور مجوز ها براي ايجاد ساخت و سازها وسواس و دقت لازم اعمال شود .

ميرزاده همچنين بر هماهنگي كامل كارشناسان اداره ايمني و حريم راهها با روساي ادارات شهرستاني در حفظ حريم تاكيد کرد.

 وي در خصوص حفظ حريم محورهاي مواصلاتي گفت:  بايد سعي شود تخلفات و نواقصات محورهاي مواصلاتي در اسرع وقت شناسايي و نسبت به رفع به موقع آن اقدام نمود .

در پايان جلسه روساي ادارات و كارشناسان راهكارهاي خود را جهت ايمن سازي هرچه بيشتر راهها ارائه نمود .