شناسهٔ خبر: 71631 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه یاسوج عنوان کرد

ظرفيت‌های بالای فرودگاه ياسوج برای توسعه هوانوردی عمومی

ایر تاکسی مدیر فرودگاه یاسوج گفت: فرودگاه ياسوج در سال های اخير توانسته اقدامات موفق متعددی را برای توسعه هوانوردی عمومی انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه ياسوج، علی محسنيان، مدیر فرودگاه با بیان این مطلب عنوان کرد: با توجه به تفاهمنامه سه جانبه اقدامات اجرایی در جهت تسهیل و توسعه هوانوردی عمومی و نیز ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری این منطقه از جمله فاصله کوتاه با شش مرکز استان (شیراز، اصفهان، یزد، بوشهر، اهواز و شهرکرد) و نیز داشتن تنوع جاذبه های متعدد اکو توریسم، فرودگاه یاسوج می تواند به یک مرکز جذاب در هوانوردی عمومی کشور تبدیل شود.

محسنیان با بیان اینکه هوانوردی عمومی از زمینه های مغفول در هوانوردی کشور است، افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این فرودگاه برای توسعه هوانوردی عمومی می توان به برگزاری جشنواره هوایی سه روزه ( شهریور ۹۵) و نیز ساخت و بهره برداری از آشیانه اختصاصی هواپیماهای فوق سبک با استفاده از اعتبارات استانی اشاره کرد. 

وی گفت: با توجه به ظرفیت عملیاتی بلا استفاده فرودگاه یاسوج می توانیم از ظرفیت موجود برای پروازهای تفریحی، آموزشی، ایرتاکسی و هوانوردی عمومی استفاده زیادی کنیم. در این راستا جلسه های مختلفی را در سال های اخیر با کارگروه گردشگری استان برگزار کرده ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.