شناسهٔ خبر: 71651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

۴ مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در خوزستان احداث می شود

بهرامی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ۴ مرکز معاینه فنی خودرو سنگین در استان در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: استان خوزستان از  ۶ مرکز فعال معاینه فنی سنگین در شهرهای اهواز ، بندرامام خمینی (ره) ، شوشتر، رامهرمز و بهبهان بهره مند است.

وی افزود: دو مرکز در شهرستان های ایذه  و خرمشهر و دو مرکز در شهرستان اندیمشک نیز در حال احداث است که پییش بینی می شود تا پایان سال جاری حداقل سه مرکز از این تعداد مورد بهره برداری قرار گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۸ هزار وسیله نقلیه برای دریافت کارت و گواهی معاینه فنی سنگین به ۶ مرکز معاینه فنی سنگین استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳ درصد کاهش نشان می-دهد، گفت: از این تعداد  ۱۳ درصد در تست ها و آزمون سلامت فنی خودرو در مرحله اول مردود شده و برای رفع نقص به مراکز مربوطه هدایت شده اند.

وی همچنین از افزایش۴.۷ درصدی آمار خودروهای مردود شده در مراکز معاینه فنی در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: این امر نشان دهنده نظارت و کنترل بیشتر در این مراکز است.